دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

یک میلیون و ۳۸ هزار تن بار با شبکه راه‌آهن اراک حمل شد

«سعید ترکی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مازوت، گاز مایع، مواد پتروشیمی و شیمیایی از جمله مهمترین کالاهایی بود که امسال از طریق راه‌آهن منطقه اراک به نقاط مختلف کشور از جمله بندر شهید رجایی، ماهشهر، نکا، کهندژ، کشورهای آسیای میانه و ترکیه حمل شده‌ است.

وی ادامه داد: این میزان جابه‌جایی بار با استفاده از ۱۹ هزار و ۱۵ واگن انجام شد که تعداد واگن‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش یافته‌ است.

سرپرست اداره کل راه آهن اراک خاطرنشان کرد: میزان تن کیلومتر مبداء – مقصدی راه آهن اراک نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش یافته‌ است.

ترکی یادآور شد: ۵۴۰ هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط ناوگان ریلی راه‌آهن اراک به نقاط مختلف کشور جابه جا شدند که جابه جایی این مسافرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۶۵ درصد افزایش داشته‌ است.

وی ادامه داد: جابه جایی نفر کیلومتر توسط اداره کل راه‌آهن شهرستان اراک در این مدت ۳۵۰ میلیون و ۵۴۴ هزار و ۲۵۵ نفر کیلومتر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۸۴ درصد رشد داشته‌ است.

سرپرست اداره کل راه آهن اراک علت افزایش جابه جایی قابل توجه مسافران را کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد و گفت: تعدادی از قطارها با آغاز شیوع ویروس کرونا از سرویس ‌دهی و جابجایی مسافران ریلی خارج شده بودند.

ترکی خاطر نشان کرد: با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت صندلی‌ها قطارها برای مقابله با ویروس کرونا، استقبال از قطار رشد قابل توجهی یافته‌ است.

محدوده راه‌آهن منطقه اراک شامل ۵۴۵ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۲ ایستگاه را زیرپوشش دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …