جمعه , 10 فروردین 1403

جشنواره دانایی و توانایی در مدارس البرز کلید خورد

«جواد محمدی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جشنواره دانایی و توانایی با توزیع ۶ هزار جلد کتاب به نام  قاسم قصاب، نامه های سبز، پسری که عاشق ریاضی بود ، یک پسر و دو مادر و قلب زیبای بابور  با هدف ایجاد پیوند عمیق میان دانش آموز و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کانون خانواده اجرایی شد.

وی یکی از آسیب‌های نظام تعلیم و تربیت و جامعه را دور شدن از فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و گسترش فرهنگ مطالعه، ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب های درسی و غیر درسی در بین دانش آموزان و پرکردن اوقات فراغت آنان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: دراین جشنواره به دنبال افزایش فرهنگ مطالعه کتاب در ۲ کانون مهم خانه و مدرسه هستیم تا کتاب ها در قفسه های کتابخانه ها خاک نخورد و دانش آموزان با رغبت به سمت کتاب و مطالعه سوق پیدا کنند.

محمدی بیان داشت: یادگیری خارج از چارچوب کتاب درسی در راستای علایق و کنجکاوی‌ها می‌تواند برای کودکان و نوجوانان فرصت‌ساز باشد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، به اشتراک گذاشتن کتاب ها، نوشتن آموخته هایی از کتاب، هدیه دادن کتاب و چرا کتاب خواندن را دوست دارم را  از جمله برنامه هایی عنوان کرد که معاونین ، مربیان و مشاوران تحصیلی مدارس البرزدر بستر شبکه شاد باید به آن می پردازند.

وی تصریح کرد: ایجاد پیوند عمیق میان دانش آموز و کتابخانه نیاز به  حمایت اداره کل  نوسازی و تجهیز مدارس و خیران در ساخت کتابخانه و تجهیز آن در مدارس و کانون های فرهنگی تربیتی استان دارد.

رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش البرزافزود: یکی از مهمترین اقدامات در خصوص ارتقای سرانه مطالعه، کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی در مدارس جشنواره دانایی توانایی است که از امروز آغاز و تا ۲۰ اسفند مرحله اول آن ادامه دارد.

وی یادآورشد: مرحله استانی این جشنواره در سی و یکم  فروردین ماه ۱۴۰۱ برگزار می شود و برگزیدگان استانی نیز در سی و یکم تیرماه در مرحله کشوری به رقابت می پردازند.

محمدی تاکید کرد: دانش‌آموزان با میل درونی خود در این جشنواره شرکت می‌کنند و این جشنواره علاوه بر اینکه فرهنگ کتاب خواندن را ترویج می‌دهد و سرانه مطالعه در کشور را بهبود می‌بخشد و درآن  به اقتصاد نشر و چرخه تولید کتاب نیز توجه شده است.

استان البرز۳۱۷ کتابخانه مدرسه ای و ۳۱ هزار و ۶۷۲ کتابخانه کلاسی دارد.

البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …