شنبه , 8 اردیبهشت 1403

آماده باش هلال احمر در پی سامانه بارشی در البرز

محمد باقر خلفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.

وی  بیان داشت: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب  استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

وی ضمن درخواست از رانندگان برای  رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و  پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی گفت : مسافران در صورت نیاز  امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما و سامانه بارشی ، از هرگونه طبیعت گردی دراین شرایط خودداری شود.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

 مدیر کل هواشناسی استان البرز نیز پیش تر اعلام کرد که سامانه جوی از شامگاه امشب پنجشنبه وارد استان می شود که با بارش برف و کاهش محسوس دما همراه است.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر سامانه ناپایدار سرد و ضعیف از منطقه البرز مرکزی است که بیشینه بارش‌های آن به صورت ساعتی و پراکنده تا  صبح شنبه هفته آینده  خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:  این  سامانه بارشی سرد با وزش باد و  بارش ساعتی برف پیش بینی می شود.

این مسوول اظهارداشت: حین و پس از خروج سامانه مذکور شاهد  کاهش محسوی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد و یخبندان   ویژ  صبح یکشنبه هفته آینده خواهیم بود.

وی بیان داشت: بارش پراکنده برف  در ارتفاعات  با  کاهش محسوس دما  به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان همراه خواهد بود.

بهاروند احمدی ، مخاطرات این سامانه بارشی را اختلال تردد در جاده های کوهستانی، کاهش میدان دید، یخبندان و لغزندگی سطح جاده دانست .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …