جمعه , 31 فروردین 1403

خیران ۴۴ هزار کلاس درس ناتمام را در کشور تکمیل کردند

فاطمه مهاجرانی روز پنجشنبه درنشست با دبیران مناطق شش گانه شورای معاونین مشارکت‌های مردمی ادارات کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان ها به میزبانی استان البرز اظهارداشت: حدود ۳۰ هزار خیر در کشور وجود دارند که تا کنون ۱۳۵ هزار کلاس درس را تحویل داده اند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که ما امروز دنبال می‌کنیم و در نشست دبیران مشارکت های مردمی مناطق شش گانه مورد بحث و بررسی هم اندیشی قرارمی دهیم، ارائه راهکارهایی است که بتوانیم نسبت زمان بهره‌برداری پروژه های خیری را به حداقل برسانیم.

وی بیان داشت: باید مدت زمان بین امضای تفاهمنامه خیرین تا زمانی که پروژه های آموزشی به بهره‌برداری می رسد را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: برای این کار باید گلوگاه های کار شناسایی شده با نگاهی مجدد بر روی فرایندهای ساخت و همچنین امیدواری به تخصیص بودجه ای بتوانیم باجذب خیرین بیشتر ازهمت سخاوتمندانه این عزیزان که جزو سرمایه های ماندگار در مسیر بهبود سرانه فضاهای آموزشی در کشورند بیشتر استفاده کنیم.

مهاجرانی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹ درصد مدارس کشور توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است، اضافه کرد: در امر مدرسه سازی در مناطق شهری ۵۰ درصد اعتبارات از محل مشارکت خیران و ۵۰ درصد از اعتبارات دولتی تامین می شود و این رقم در روستاها ۳۰ درصد با مشارکت خیرین و ۷۰ درصد از اعتبارات دولتی است.

وی یادآورشد: یکی از شاخص های توسعه یک جامعه مشارکت افراد در امور اجتماعی است که در این حوزه دارای شاخص های خوب و امیدوار کننده ای هستیم.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز در تامین و توسعه فضاهای آموزشی در استان ها و به ویژه در مناطق کمتر برخوردار نقش مهمی به عهده دارند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشورگفت: خیران پول خود را در مسیری ارزشمند که همان ساختن آینده فرزندان کشور است هزینه می‌کنند و دانش آموزانی که در این فضا درس می‌خواند آثار و فواید معنوی این علم آموزی را به خیران باز خواهند گرداند.

مهاجرانی با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تاکید کرد: سازمان نوسازی مدارس به همین منظور طرح‌هایی مانند مکان یابی و طرح آجر به آجر را در جهت جذب و ساماندهی خیران در دستور کار دارد و تا کنون نیزکمک های خوبی درقالب این طرح جمع آوری شده است.

در این نشست دبیران شورای معاونین مشارکت های مردمی مناطق شش گانه استان ها به تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات لازم به بحث و گفتگو پرداختند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …