شنبه , 8 اردیبهشت 1403

البرز در معرض خطر باد شدید قرار گرفت

محمد رضا فلاح نژاد روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:  البرز از امروز ۱۰  تیرماه  طبق آخرین الگوهای های پیش یابی دارای جوی کم و بیش ناپایدار به ویژه در ساعات عصر و شب  است که تا طی سه روز آینده در آن ادامه دارد.

  وی بیان داشت: بر این اساس  با توجه به تشدید ماهیت تندری و فعالیت محلی این هشدار هواشناسی شاهد وزش باد شدید ( ۱۷ تا ۲۲ متر بر ثانیه ) ، گرد و خاک، کاهش هوا ، پاره ای از نقاط رعد و برق و رگبار خفیف هستیم. 

فلاح نژاد گفت: وزش  باد شدید ۱۷ تا ۲۲ متر بر ثانیه ( ۶۰ – ۷۵ کیلومتر بر ساعت ) ، رعد و برق،  آسیب به سقف خانه ها و سازه های موقت ، گلخانه ها ، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر ، سقوط اجسام از ارتفاع ، شکسته شدن درختان از مخاطرات این شرایط جوی است. 

وی یاد آورشد: کاهش کیفیت هوا در بعضی ساعات نا سالم برای تمام گروه ها به دلیل خیزش گرد و خاک نیز از اثرات این شرایط جوی است.  

فلاح نژاد توصیه کرد: محکم کردن سازه های موقت ، تابلوهای تبلیغاتی ، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره ،از  تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید این شرایط جوی خواهد بود. 

وی اضافه کرد: بر این اساس افراد آسیب پذیر شامل کودکان ، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز و حضور درسطح شهر  خودداری کنند.

فلاح نژاد تاکید کرد:  اعضای ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز   ضمن آگاهی از وضعیت جوی اعلام شده ، آمادگی لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز ازجمله اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی  به ویژه در مناطق اثر بعمل آورند .

وی بیان داشت: همچنین همکاری با نیروهای امدادی ، راهداری، امورحمل ونقل جاده ای ، پلیس راه ، راهور و عوامل مردمی استان در این خصوص مورد انتظار و الزام خواهد بود .

شب گذشته بر اثر سقوط یک اصله درخت بر روی یک مادر و ۲ فرزندش در کرج مادر این خانواده جان باخت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …