پنجشنبه , 9 فروردین 1403

رویداد گنج ایده های مردمی و جهادی را برای پیشرفت شتاب می بخشد

محمدامین میرچی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح «رویداد گنج» در استان البرز که در سالن همایش های پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج با حضور گروه های جهادی برگزار شد، افزود: سازمان بسیج دانشجویی با طرح ” شتاب دهنده جهت” در تفاهم با بنیاد علوی بر روی مناطق محروم و شناسایی آسیب های اجتماعی در این مناطق تمرکز می کند.

وی اظهار داشت: رویداد گنج ۲ هدف اصلی را در پی پیام ۹ بندی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در ۹ مرداد سال ۹۸ به گروه های جهادی داده بود،‌ دنبال می کند.

وی گفت: تمام برنامه های این رویداد در قالب این ۹ بند دسته بندی می شود و البرز سومین استانی است که این طرح در آن به اجرا گذاشته می شود.

میرچی افزود: در رویداد گنج، گروه های جهادی به با ارتباط با یکدیگر و ارتباط گروه ها با دستگاه های قادر به پشتیبان می پردازند که شتاب دهنده جهت، گروه های جهادی در عرصه محرومیت زدایی هستند به این منظور بسیج دانشجویی با همکاری بسیج سازندگی گروه های جهادی را دعوت می کند و بنیاد علوی نیز از این گروه ها ناظر بر برنامه ها حمایت می کند.

وی با اشاره به تعدادی از گروه های جهادی برای ارایه و دفاع از طرح هایشان در عرصه محرومیت زدایی، اظهار داشت: این گروه ها از صبح امروز دفاع از طرح هایشان را آغاز و تا عصر امروز ادامه دارد که در نهایت امروز گروه های برتر انتخاب می شوند و به بنیاد علوی برای حمایت معرفی می شوند.

مدیرعامل شتاب دهنده جهت با بیان اینکه رویداد گنج در هر استان یک مساله محوری دارد، گفت: این مسایل محوری به لحاظ اهمیت بررسی می شوند و به مهمترین مشکل همچون حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی که در البرز یک موضوع اساسی هست، پرداخته می شود.

وی افزود: گروه های جهادی البرز برای رفع این مشکل طرح های مختلف همچون اشتغالزایی ارایه کرده اند که در صورت پذیرش بدون در نظر گرفتن سقف ازاین طرح ها حمایت مالی می شود که این حمایت تا کمتر از یک هفته دیگراعلام می شود.

وی ارایه تسهیلات کم بهره ۲ درصد تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان را از جمله حمایت های مالی از طرح های برتر گروه های جهادی منتخب دانست و تصریح کرد: همچنین برای پشتیبانی عمرانی گروه های تخصصی در ساخت و ساز، بنیاد علوی بدون محدودیت سیمان رایگان هدیه می دهد.

میرچی با بیان اینکه شتاب دهنده جهت از سال گذشته ذیل بسیج دانشجیی به ثبت رسیده، گفت: این شتاب دهنده بر روی گروه های مردمی که هدفشان رسیدن به یک نوآوری اجتماعی است، تمرکز دارد به طوریکه این گروه ها در بلند مدت به جای فقط امدادرسانی، راهکارها را آموزش دهند و اثرگذاری به دنبال تغییر سیستمی در مناطق محروم ایجاد شود.

وی افزود: شتاب دهنده جهت حدود ۲۰ تیم را در هر سال مشخص کرده و بر روی آن تمرکز می کند تا به نقطه ی مطلوب برسند علاوه بر اینکه رابط اصلی شتاب دهنده جهت گروه های جهادی هستند.

مسوول برگزاری رویداد گنج در استان ها، بیان داشت: دانش بنیان ها در مناطق محروم به دنبال حل مسایل مردم هستند و می توانند مسایل را تشریح کرده و راه حل های فناورانه ارایه دهند.

۱۹۰ طرح جهادی به دبیرخانه رویداد گنج البرز ارسال شد

مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی بسیج سازندگی استان البرز نیز در این نشست با بیان اینکه تا کنون ۱۸۰۰ گروه جهادی در البرز در سامانه اطلس استان ثبت نام کرده اند، گفت: برای رویداد گنج ۱۹۰ طرح به دبیرخانه مربوطه ارسال شد که از این میان ۵۰ گروه برای دفاع پذیرفته شدند که امروز به این رویداد دعوت شده اند.

میلاد بویینی افزود: فارغ از توانمندی این گروه ها، دغدغه مندی این جوانان که گروه را تشکیل داده اند برای ما حایز اهمیت است به طوریکه این گروه ها در موضوعات مختلف مناطق خود ورود و اثرگذاری دارند.

وی اظهار داشت: بنیاد علوی مسوولیت در محرومیت زدایی دارد و در کنار آن در رشد گروه های جهادی و توجه به منابع نیروی انسانی دارد ضمن اینکه در این طرح علاوه بر گروه های جهادی به دیگر گروه های مردمی فراخوان داده شد تا اگر مساله ای را احصاء کردند به دبیرخانه گروه رویداد گنج ارایه دهند.

بویینی گفت: گروه های منتخب با توجه به دفاع انجام شده از طرح هایشان می توانند حمایت بگیرند.

رویداد «گنج» در البرز با همکاری بسیج سازندگی و به همت بنیاد علوی و شتابدهنده «جهت»  در کرج برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …