جمعه , 10 فروردین 1403

البرز میزبان ۳۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی است

سالار قاسمی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: همزمان با ثبت نام دانش‌آموزان ایرانی، نام نویسی دانش آموزان اتباع خارجی که بیشتر افغانستانی هستند برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز در حال انجام است.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب بر پوشش تحصیلی اتباع خارجی با نگاه انسان دوستانه درکشور اشاره و خاطرنشان کرد: به همین دلیل درجمهوری اسلامی ایران تلاش شده است که هیچ دانش آموز خارجی در ایران از تحصیل بازنماند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: با توجه به هزینه سنگین تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی در ایران اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران با نگاهی انسان دوستانه و الهام گرفته از آموزه‌های اسلامی، شرایط تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی را در کشور فراهم کرده است.

قاسمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از جهت سرویس دادن به دانش‌آموزان خارجی در دنیا بی نظیر است،اضافه کرد: دانش آموزان اتباع خارجی در سال تحصیلی جدید نیز همانند سال های گذشته در مدارس دولتی به صورت رایگان نام نویسی و در شرایطی همانند دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل می شوند.

وی تصریح کرد: حدود ۶ درصد از دانش آموزان مهاجر کشور در استان البرز تحصیل می کنند.

وی یادآورشد: استان البرز به دلایل مختلفی از جمله نزدیکی به پایتخت، آب و هوای مساعد، خاک حاصلخیز و وجود مزارع، کارخانجات و صنایع تبدیلی همواره مکان مناسبی برای مهاجرت به شمار آمده است به همین دلیل امروز از البرز تحت عنوان ترمینال مهاجرت کشور یاد می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دانش‌آموزان اتباع برای ثبت نام باید گذرنامه، کارت آمایش و تمدید برگه حمایت تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به مدارس ارائه دهند.

وی گفت: با توجه به کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزی در البرز نسبت به میانگین کشوری، این استان به ویژه در مناطق مهاجر پذیر نیاز به توسعه زیرساخت های آموزشی دارد.

قاسمی افزود: از مسوولان کشوری و خارجی انتظار داریم با توجه به شرایط خاص استان در بخش جمعیت اتباع خارجی برای تامین زیر ساخت ها ی آموزشی در البرز نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی به پراکنده بودن دانش‌ آموزان اتباع خارجی در همه مدارس البرز پرداخت وعنوان کرد: مدارس مشخصی برای تحصیل این دانش‌آموزان وجود ندارد و همه بچه‌ها در کنار یکدیگر به تحصیل می‌پردازند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: استان البرز با وجود مشکلاتی که درحوزه آموزش و پرورش به ویژه کمبود فضای آموزشی دارد، در سال تحصیلی آینده میزبانی حدود ۳۰هزار نفر دانش آموز تبعه خارجی است که با فرصت برابر مشغول تحصیل می شوند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …