شنبه , 8 اردیبهشت 1403

کمیته هماهنگی شیعیان عراق: نتایج انتخابات را هرگز قبول نخواهیم کرد

به گزارش ایرنا از تارنمای المعلومه عراق، کمیته هماهنگی گروه های شیعه اعلام کرد، هرگز نتایج اعلامی را قبول نخواهیم کرد؛ زیرا بدون شک کمیسیون انتخابات این نتایج را از قبل آماده کرده بود.

در این بیانیه آمده است: کمیسون و دستگاه قضایی به شکایت‌ها به صورت جدی رسیدگی نکرده است و  ادله ارائه شده از سوی گروه های سیاسی و اثبات اشتباهات کمیسیون مستقل انتخابات برای شمارش دستی جامع کافی بوده است برای اینکه حداقل در نتایج، تغییر چشمگیری وجود داشته باشد.

این بیانیه افزوده است که عدم هماهنگی کمیسیون انتخابات در رابطه با آرای باطله و ابطال آرای برخی از حوزه‌های انتخابی کاملا گویای این تناقضات بود.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق اضافه کرد: مهمترین دلیل بر گزینشی بودن سازمان قضائی انتخابات، پذیرش تعداد معینی از شکایات است؛ لذا این شک وجود دارد که این نهاد، شروط را در نظر نگرفته یا تسلیم فشارهای سیاسی داخلی و خارجی شده است.

در پایان بیانیه آمده است: ما از دادگاه عالی عراق این انتظار داریم بدون اینکه تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار بگیرد، با موضوع شکایت‌ها و درخواست تجدید نظرها و دلایل و شواهد، بی‌طرفانه برخورد کند تا انصاف در حق مردم و رای‌دهندگان و نامزدها رعایت گردد.

پیش تر کمیسیون مستقل انتخابات عراق نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را با تاکید بر تغییر ۵ کرسی نسبت به نتایج اعلامی اولیه اعلام و تایید کرده بود که تایید نهایی را دادگاه فدرال عراق باید انجام دهد.

این کمیسیون تاکید کرد که نتایج بعد از بررسی همه شکایت ها و اعتراضات اعلام شده است اما دادگاه فدرال عراق باید تایید نهایی آن را انجام دهد.

بنابر اعلام کمیسیون عالی انتخابات عراق، در نتیجه بررسی شکایت های انتخاباتی ۵ کرسی پارلمان در بغداد، نینوا، اربیل، کرکوک و بصره تغییر کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …