یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

البرز به مرحله نهایی جشنواره ملی تئاتر درسی دانش آموزان راه یافت

«فرشته فهمیده» روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت:  براین اساس دانش آموزان دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج به مرحله نهایی این جشنواره به میزبانی استان هرمزگان راه یافتند.

وی از آرمیتا احمد نیا از مدرسه حضرت رقیه پایه چهارم، رومینا بخشنده مهربان پور از مدرسه شهید ملک زاده پایه چهارم و سیده ماریا میرحسینی مدرسه بعثت ۹ پایه ششم به عنوان دانش آموزان راه یافته به مرحله نهایی جشنواره ملی تئاتر دانش آموزی یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصت خوبی است تا آموزگاران و دانش آموزان از طریق اجرای تئاتر تک نفره بتوانند محتوا و موضوعات درس را در قالب هنر به دیگران انتقال دهند.

فهمیده از جشنواره تئاتر درسی به عنوان جریانی پویا و فعال در حوزه آموزش و پرورش نام برد و یادآورشد: این رخداد هنری موجب شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان و تلفیق  مفاهیم آموزشی با درس هنر می شود. 

وی ادامه داد: این جشنواره به صورت مجازی و از طریق شبکه شاد اجرایی شد که آموزگاران از طریق استعدادیابی دانش آموزان هنرمند محتوای یکی از درس های مورد علاقه خود را در قالب تئاتر یک نفره با بازی دانش آموز تمرین، ضبط و به دبیرخانه ارسال شد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان البرز به دبیرخانه ملی این جشنواره ۳۷۷ اثر ارسال کردند که پس از ارزیابی داوران سه تئاتر تلفیقی با موضوع آموزش منظومه شمسی، حکایت راز نشانه ها و دلتنگی ماریا از این استان برتر شناخته شد و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز اضافه کرد: دانش آموزان البرز در این سه اثر با نگاه تلفیقی به بیان نکات کتاب درسی پایه تحصیلی خود به زبان نمایش با توجه به جهت یابی جغرافیایی، مسائل خداشناسی، سبک زندگی سالم، ریاضی، حفظ محیط زیست و مسائل اجتماعی پرداختند.

وی عنوان کرد: تئاتر درسی در افزایش مهارت‌های اجتماعی و یادگیری دروس پایه  دانش‌آموزان ابتدایی تاثیر بسزایی دارد. 

فهمیده گفت: به منظور ارتقای کیفی اثر تلفیقی دانش آموزان، کارگاه تخصصی آموزش فنون تئاتر با حضورعلی احمدی شیری مدرس تئاتر کشوری و استان البرز برگزار شد که در آن دانش آموزان پس از  اجرای زنده تئاتر، ضمن شنیدن اشکالات و نقاط ضعف کار، نکات کلیدی در راستای بهبود و ارتقای  سطح کیفی  تئاتر خود در را دریافت کردند.

استان البرز دارای ۵۱۲ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …