دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

۵ میلیون دانش آموز کشور زیر چتر ملی نماد قرار دارد

مسعود شکوهی روز سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم و مدیران برتر کانون های یاریگران زندگی که در بستر شبکه شاد و حضوری در سالن امام علی (ع) برگزارشد، افزود: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان در ۲۰ هزار مدرسه کشور برای پیشگیری از آسیب‌ها اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۶ هزار و ۵۸۷ مدرسه با یک میلیون دانش‌آموز زیرپوشش این طرح قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: امسال دانش آموزان ۵ مدرسه در هر شهرستان از مزایای طرح ملی نماد برخوردار می شوند.

وی بیان داشت: خوشبختانه با ارزیابی انجام شده پس از اجرای این طرح میزان آسیب ها و اختلالات دانش آموزان به حداقل ممکن رسیده است.

شکوهی تصریح کرد: طرح نماد زمینه ساز نظام مراقبتی کشور است که در مسیر اجرای آن نیاز به همراهی همه دستگاه ها داریم و از همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در اجرای این طرح مهم قدردانی می کنیم.

وی اضافه کرد: طرح نماد محوری ترین برنامه وزارت آموزش وپرورش است که برای توانمندسازی وارتقای مهارت های زندگی دانش آموزان اجرا می شود.

وی یادآورشد: اجرای این طرح ظرفیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلالات دانش آموزان است.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه از طریق مدارس دنبال می‌شود.
وی عنوان کرد: در طرح نماد معلمان، دانش‌آموزان و والدین آنها با شرکت در دوره‌های آموزشی در برابر آسیب‌های اجتماعی توانمند می‌شوند.

شکوهی به اجرای طرح یاریگران زندگی با همکاری آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر پرداخت وگفت: امسال  ۴۰ هزار مدرسه در سراسر کشور زیر پوشش این طرح مهم قرار گرفته اند.

وی افزود: طرح یاریگران زندگی درمدارس به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، رفتارهای پرخطر و مبارزه با اعتیاد به اجرا در آمده است.

وی عنوان کرد: در طرح یاری‌گران زندگی دانش آموزان، اولیای آنها و ذینفعان محلی با تولید پروژه‌های کوچک در این بخش فعالیت می‌کنند.

مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: در قالب طرح یاریگران زندگی بیشتر به دنبال هم‌افزایی، انسجام بخشی و هدفمند کردن فعالیت‌ تشکل‌های دانش‌آموزی هستیم.

وی با بیان اینکه درطرح یاریگران زندگی به دنبال فرهنگ‌سازی برای ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان هستیم گفت: آموزش و مهارت بهترین راه حل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطراست.

شکوهی تاکید کرد: دانش آموزان نیاز به مراقبت دارند که مهمترین اصل این مراقبت را آگاهی بخشی به آنان در کانون خانه و مدرسه تشکیل می‌دهد و برای مراقبت از آنان باید دغدغه ای چون دوران کرونا داشت.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …