پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

مقداد: حضور آمریکا در شمال شرق سوریه اشغالگری است

به گزارش ایرنا از شبکه الاخباریه سوریه، مقداد با بیان اینکه آمریکایی‌ها از تروریست‌ها در سوریه حمایت و برای دستیابی به اهدافشان روی تروریست‌ها سرمایه گذاری می‌کنند، افزود: داعش، النصره و اخوان از اعلام وابستگی خود به آمریکا هیچ ابایی ندارند.

او ادامه داد: آمریکا خواهان راه حل سیاسی در سوریه نیست. ما خواستار بهترین روابط با اروپا هستیم درحالی که آنها استعمار می‌خواهند.

وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: آنها تغییر نظام سیاسی در سوریه را می خواهند؛ چراکه ما در کنار دوستان روس، چینی و ایرانی ایستاده‌ایم.

مقداد همچنین گفت: هماهنگی سوریه و روسیه راهبردی، عمیق و مستمر است و نتایج آن در سطوح مختلف ظاهر خواهد شد.

وی افزود: در شمال شرق [سوریه] گروه‌هایی وجود دارند که ادعا می کنند سوری هستند؛ اما با اسرائیل مرتبط هستند. سوریه یکپارچه باقی می ماند.

وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنانش گفت: آیا روسیه می‌تواند منتظر بماند تا ناتو موشک‌هایش را در مرزهایش مستقر کند؟ ناتو تمام توافق های مربوط به عدم حضور خود در نزدیکی روسیه را نقض کرده است.

مقداد افزود: هیچ تغییری در رفتار کشورهای استعمارگر از جنگ جهانی دوم صورت نگرفته است. کشورهای غربی باید سیاست های خود را در قبال سوریه تغییر دهند. غرب به صورت نژادپرستانه با کشورهای در حال توسعه رفتار می کند. غرب برای جلوگیری از بازسازی در سوریه تلاش می کند و به محاصره خود ادامه می دهد.

وی در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم نقش خود را به عنوان عرب در دنیای امروز با افتخار ایفا کنیم. در حال حاضر ۱۴ سفارت عربی در دمشق وجود دارد و سایرین هم خواهند آمد. سوریه علاقمند روابط با کشورهای عربی است و مشقت هایی را که ملت عرب با آن زندگی می کنند، احساس می کند. ما خواستار اتحاد مجدد امت عربی هستیم تا بر واقعیت‌های فعلی غلبه کنیم.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک تروریستی شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …