جمعه , 28 اردیبهشت 1403

۱۵۰ دانش آموز و فرهنگی برگزیده کشوری و استانی در البرز تجلیل شدند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین که روز سه شنبه در سالن امام علی (ع) کرج برگزار شد، افزود: دهمین جشنواره نوجوان سالم  در راستای ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری ازگرایش به رفتارهای پرخطر و جلوگیری از آسیب های اجتماعی، افزایش مهارت و ارتقاء سطح بهداشت روان دانش آموزان اجرایی شد که البرزدر این جشنواره پنج برگزیده کشوری داشت .

فرشته فهمیده خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف شناسایی و رشد شکوفایی قابلیت ها وظرفیت های دانش آموزان،فرهنگیان و مدیران مدارس در زمینه پیشگیری ازآسیب های اجتماعی برگزار می شود.

وی بیان داشت: در این جشنواره شرکت کنندگان درقالب آثارهنری چون ایده پردازی، مقاله، عکس، فیلم کوتاه، نرم افزارو چند رسانه ای، نقاشی و روزنامه دیواری درمبارزه با مواد مخدر به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی یاریگران زندگی در۶۰۰ مدرسه البرز اجرایی و ۲۱۰ هزار دانش آموز را زیر پوشش قرار داده است، اضافه کرد: این طرح نیز با هدف هم‌افزایی ظرفیت مدارس به ویژه تشکل های رسمی و غیررسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در مدارس عملیاتی شده است.

فهمیده ادامه داد: یکی از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به مصرف مواد مخدر است، از این رو طرح یاریگران زندگی با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدردر مدارس در طول یک سال تحصیلی عملیاتی می شود.

وی یادآورشد: یکی از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به مصرف مواد مخدر است، از این رو طرح یاریگران زندگی با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدردر مدارس در طول یک سال تحصیلی عملیاتی می شود.

وی عنوان کرد: دراین طرح اهمیت آگاهی دادن به دانش‌آموزان، خانواده‌ها و کارکنان مدارس با توجه به رشد روزافزون آسیب‌های اجتماعی در سال‌های گذشته دوچندان می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: با توجه به اثرات مثبت این طرح و بازتاب خوب آن انتظار می‌رود در تمامی مدارس استان اجرایی شود.

در این آیین از نگار صمدیار دانش آموز مقطع متوسطه اول آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج  در رشته ایده پردازی موفق به کسب رتبه سوم مشترک کشوری در بخش خلاقیت های دانش آموزی دهمین جشنواره نوجوان سالم در سال تحصیلی گذشته شده بود، تجلیل شد.

 مهسا پذیرا دانش آموز مقطع متوسطه دوم از آموزش و ناحیه ۲ کرج در رشته ایده پردازی و هانیه شاه محمدی دانش آموز متوسطه اول آموزش و پرورش ناحیه سه کرج  در رشته عکاسی که رتبه سوم کشوری و زهرا امارم دانش آموز دوره متوسطه دوم آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج در رشته گرافیک از دیگر برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم کشوری بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

معصومه زارع از کارکنان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز دراین جشنواره در بخش ابتکارات مدرسه ای با ارائه اثر منابع آموزشی و کمک آموزشی  شایسته تقدیر کشوری شده بود مورد تقدیر قرار گرفت.

دراین آیین دانش آموزان به اجرای گارد پرچم، سرود یاریگران زندگی و سرود یلدا در پاسداشت از کادر درمان در شرایط کرونایی پرداختند.
به دانش آموزان و مدیران، مشاوران و مراقبان سلامت منتخب در دهمین جشنواره نوجوان سالم و طرح یاریگران زندگی مدارس استان البرز که موفق به کسب رتبه برتر کشوری و استانی شدند، لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …