شنبه , 1 اردیبهشت 1403

معاون استاندار خراسان رضوی: سفر امن و ارزان اولویت میزبانی از مسافران نوروزی است

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا بسیج تمامی عوامل مرتبط با ستاد خدمات سفر و استفاده از همه ظرفیتهای ممکن و در اختیار بخش‌های خصوصی، عمومی و دولتی با توجه به محدویت مراکز اقامتی در ایام اوج سفر زائران انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین تسهیل اسکان و ارائه خدمات رفاهی بیشتر برای اقشار کم برخوردار طی تعطیلات نوروزی در اولویت قرار دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: قبل از شیوع کرونا آمار سالانه ورود زائران داخلی به این استان بیش از ۳۰ میلیون نفر و در تعطیلات نوروزی حدود ۹ میلیون نفر و در بخش زائران و مسافران خارجی نیز سالانه بیش از سه میلیون نفر بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در صورت کنترل مناسب ویروس کرونا ظرف ۲ تا سه هفته آینده، شاهد حضور گسترده زائران در استان خراسان رضوی باشیم و با توجه به وجود مناسبتهای خاص مذهبی در ایام منتهی به آغاز سال آینده، حلول ماه مبارک رمضان در نیمه اول فروردین ماه، گذشت ۲ سال محدودیت و ممنوعیت سفر و نیاز جامعه به فضای متفاوت و با نشاط، حضور گسترده زائران و مسافران در مشهد طی ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود. 

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: به همین دلیل از حدود چهار ماه پیش به صورت منسجم، تشکیلاتی و فرآیندی، در قالب شبکه مسائل زیارت از مبداء تا مبداء، موارد و مشکلات مرتبط با سفر بررسی و در زمینه رفع و کاهش مشکلات احتمالی در قالب ستاد خدمات سفر استان و کمیته‌های زیرمجموعه آن تمهیدات و تدابیر لازم اتخاذ شده است. 

وی گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما اهتمام به اجرای دقیق‌ کنترل‌های هوشمند است و بدیهی است در اینگونه موارد باید طبق مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا عمل شود.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: از بدو شیوع ویروس کرونا بخش‌های مختلف استان در حوزه خدمات به زائران و مسافران همکاری خوبی در حوزه مدیریت عمومی بیماری داشته و از نظر استاندارد بهداشتی مراکز اقامتی، کاهش ظرفیت ها و التزام عمل به مصوبات ستاد مقابله با کرونا عملکرد قابل قبولی را شاهد بوده‌ایم.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …