سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403

مقاومت ایران اسلامی ، اضمحلال آمریکای جنایتکار را سرعت بخشید

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود:  به زودی همگان خواهند دید که نظام لیبرال دموکراسی غرب و منشا تباهی انسان ها چگونه فرو خواهد ریخت.

وی با اشاره به مناسبت های هفته آینده افزود: از هشتم تا سیزدهم آبان چهار واقعه مانند هشتم آبان سال ۵۹ شهادت  دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، سیزدهم آبان سال ۴۳ تبعید امام خمینی(ره) از قم به ترکیه به عنوان نقطه عطف در انقلاب، سیزدهم آبان سال ۵۷ شهادت تعدادی از دانش آموزان در دانشگاه تهران و سیزدهم آبان سال ۵۸ که تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) رخ داد  که هر کدام در زمانی که به وقوع پیوستند اثری مهم بر تاریخ ایران اسلامی و انقلاب داشتند.

حسینی همدانی با بیان اینکه در تمام این اتفاقات قسمتی از کار به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به استکبار و عواملش برمی گردد، افزود: هر کدام از این حوادث تاریخی که در یوم الله سیزدهم آبان رخ داده به تنهایی سرفصلی برای مقابله جبهه حق با جبهه سلطه و استکبار ستیزی ملت بزرگ ایران و ادامه مبارزه علیه شیطان بزرگ یعنی آمریکا بود.

وی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی ادامه حرکت پویای انقلاب اسلامی بود که از سال ۴۲ شروع و در بهمن ۵۷ به پیروزی رسید که برای ادامه راه تا رسیدن به مقصد نهایی ریشه های استعمار و استکبار را در کشور می بایستی قطع می کرد.

حسینی همدانی تصریح کرد: این در حالی است که دانشجویان به این امر واقف بودند که کاری که در حال انجام آن هستند با کنوانسیون وین مغایرت و کشورهای دنیا نیز آنها را مذمت کرده و این امکان نیز وجود دارد که برای منافع ملی تهدیدی ایجاد کند، قصدشان این بود که در حداکثر سه روز به کار خود با یک بیانیه و اطلاعیه ای پایان دهند.

وی گفت:  دانشجویان  زمانی که به اسناد سفارت آمریکا دسترسی یافتند به این واقعیت رسیدند که آمریکا به صورت مستقیم در امور داخلی کشور دخالت، توطئه و جنایت کرده و می کند که حضرت امام(ره) را مطلع کردند و ایشان نیز شخصا فرماندهی را به عهده گرفته و با مدیریت صحنه بحران تهدید را به فرصت تبدیل کرد و این حرکت را انقلاب دوم نامگذاری کردند.

حسینی همدانی  با بیان اینکه با این حرکت روز سیزدهم آبان ماه تبدیل به نماد استکبار ستیزی شد، اظهار داشت: آمریکا در ۷۰ سال گذشته منابع ملی ما را از بین برده، انواع جنایت ها را در حق ملت  ایران روا داشته و انجام داده و امروز نه تنها مردم ایران بلکه مردم دنیا به خصوص کشورهای اسلامی، آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن درجه یک جامعه بشری و دشمن صلح و امنیت د انسته و هر چه کینه و دشمنی  دارند با صدای بلند فریاد می زنند.

نماینده ولی فقیه در البرز ادامه داد: در واقع حرکت انقلابی و همراه با اخلاق اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) در گروگان گیری دستاوردهای فراوانی از جمله منزوی شدن جریان های لیبرالیستی که به دنبال سازش با آمریکا بودند و بعضی ها نیز در آن موقع در کشور مسوولیت داشتند به همراه داشت.

وی گفت: حتی جریان های چپ نیز که انقلاب را به سازشکاری با آمریکا متهم می کردند چیزی برای گفتن نداشتند، در طول این ۴۴۴ روز که گروگانگیری ( کارکنان سفارت آمریکا) در کشور صورت گرفته بود مردم چنان شور و هیجانی پیدا کرده بودند که با سه انتخابات مهم مانند همه پرسی قانون اساسی، انتخاب اولین رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی انقلاب را تثبیت کردند.

خطیب جمعه کرج افزود: از تمام این مسایل مهم تر این بود که انقلاب دوم نشان داد ابهت ابرقدرتی آمریکا توهمی بیش نبوده و هیمنه پوشالی اش در جهان فرو ریخت و مردم زیر سلطه آمریکا در اقصی نقاط عالم را جرات قیام بخشید، که همگی از برکت این حرکت بود.

حسینی همدانی با بیان اینکه این واقعه باید به خوبی تبیین شود ادامه داد: به خصوص در اسناد لانه جاسوسی باید مطالعات بیشتری صورت گیرد، چرا که دست هایی از همان ابتدا اجازه نداده و سنگ اندازی کردند که افراد به این اسناد به راحتی ارتباط نگیرند.

وی با اشاره به جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد عنوان کرد: در واقع جهاد تبیین یکی از مصادیقش این است که اجازه ندهیم که تاریخ انقلاب فراموش و یا توسط عده ای تحریف شود.

حسینی همدانی ادامه داد: معظم له  تاکنون چندین مرتبه تذکر داده اند که مضامین برگزیده کتاب هایی که دانشجویان پیرو خط امام(ره) از اسناد و مدارک جمع آوری کرده اند در کتب درسی قرار داده شود، همچنین اعتراض شدیدی داشتند که چرا اجازه نمی دهید که نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا چه کرده و چه توطئه هایی زیر سر داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم که این خواسته رهبری و مواردی دیگر از این دست که خواسته تمام دلسوزان نظام است در این دولت تحقق عینی یابد ، خاطر نشان کرد: استکبار ستیزی دستور قرآن و روش پیغمبر و اهل بیت (ع) است، انقلاب اسلامی درس ضد ظلم و ظالم بودن را از قرآن و عترت فرا گرفت و در واقع تفکر توحیدی انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) در عین حال که برای رفاه و آسایش مردم برنامه دارد اما هرگز با کشورهای استکباری به هر قیمتی دست دوستی نمی دهد.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: در چند سالی که این تفکر کمرنگ بود همه دیدید که چگونه کشور را به ورطه سقوط رساندند،این در حالی است که مسوولان ایران اسلامی به صورت مکرر بارها اعلام کردند که با تمام دنیا تا جایی که خدشه به استقلال و عزتمان وارد نشود روابط دوستانه خواهند داشت و در عمل نیز این موضوع را ثابت کردند.

حسینی همدانی گفت:  البته در این بین  ما به عنوان ملت امام حسین(ع) و امت امام عصر(عج) و منتظر ظهور آن حضرت هستیم و با اسراییل غاصب،  پلید، کودک کش و ضد اسلام و انسانیت هرگز دوست نخواهیم شد و تا محوش از صفحه روزگار که زمان زیادی نیز نخواهد برد آرام نمی نشینیم. 

مردم دنیا با شعار مرگ برآمریکا با ایران گره خورده اند

امام جمعه کرج با بیان اینکه علت مخالفت عده ای با شعار مرگ برآمریکا چیست؟،  اظهار داشت : اثر منطقه ای و بین المللی و بلکه عمق استراتژیک ایران را می توانیم در همین شعار ببینیم، امروز شعار مرگ برآمریکا پرچم یک جبهه بزرگ جهانی است و مردم دنیا با این شعار به یکدیگر پیوند استراتژیک پیدا کرده و با ایران گره خورده اند.

نماینده ولی فقیه درالبرز افزود: تمام دنیا به خوبی به این باور رسیده که آمریکا عهد شکن و غیر قابل اعتماد است که البته یک عده از روی ترس و وادادگی و یا علاقه شدید تصور می کنند اگر از این شعار دست برداریم آمریکا از دشمنی با ما دست برخواهد داشت تا جایی که خاطره سازی کرده و تحلیل های غلط را نیز به امام(ره) نسبت دادند در حالی که امام(ره) در آخرین سخنانشان فرمودند” محکم بایستید که آمریکا و عوامل آن در کمین شما هستند تا عزت و استقلال شما را که برای آن خون های هزاران انسان شریف نثار شده را لگد کوب نمایند”.

حسینی همدانی تصریح کرد: در واقع هدف یک عده این بود تا این شعار را از زبان مردم بیاندازند تا بتوانند مسیر را منحرف سازند، این در حالی است که این شعار تاکتیکی نبوده بلکه راهبرد است و نفوذ و اقتدار بین المللی ما را زیاد می کند، چرا که وقتی مردم یکپارچه و با صلابت این شعار را می دهند خارجی ها و ایادی داخلی شان به خوبی خواهند فهمید که هنوز مردم، آمریکا را شیطان بزرگ دانسته و در روحیه استکبار ستیزی آنها خللی بوجود نیازمده است.

تغییر محل مذاکرات هسته ای یک اعلام موضع است 

حسینی همدانی  با بیان اینکه استکبار ستیزی شکل های مختلفی دارد ، گفت: تغییر محل مذاکرات هسته ای از وین به بروکسل یک نوع مبارزه و اعلام موضع است  که به آمریکا می فهماند که نمی تواند زور گفته و در این مذاکرات نقشی داشته باشد، ایران با این اقدام به صورت روشن و با صلابت به آمریکا نشان داد که« ای بی کرک و پر بفهم که عضو توافق نیستی و نمی توانی تکلیف تعیین کنی».

وی افزود :  همانگونه که مسوولان  کشور  اعلام کرده اند ایران تضمین می خواهد که بدعهدی ها تکرار نشده و  در توافق ها خواسته ایران تامین شود، از سوی دیگر تحریم ها لغو و روابط تجاری با ایران به صورت عادی در بیاید، در واقع این مسیر خوبی است که دستگاه دیپلماسی ما در حال طی کردن است.

حسینی همدانی در ادامه به فرارسیدن هشتم آبان سالروز شهادت شهید فهمیده و سیزدهم آبان روز دانش آموز اشاره  کرد وگفت: به همین مناسبت برنامه هایی در سطح استان البرز تدارک دیده شده که با کمک دستگاه های ذیربط و خود نوجوانان انجام خواهد شد تا همه بدانند که نسل چهارم انقلاب مصمم، باهوش و با بصیرت تمام با توان و انگیزه بالا در گام دوم نقش آفرینی خواهند کرد.

شهید لندی ادامه شهید فهمیده است 

امام جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه شهید لندی نوجوان خوزستانی که برای نجات جان دیگران به شهادت رسید  امروز ادامه راه  شهید فهمیده در درک و اقدام به موقع  است گفت: امسال  مراسم ۱۳ آبان پررنگ تر از سال های گذشته برگزار می شود چرا که قدرت نرم نظام اسلامی حضور نوجوان، جوان و تمام اقشار مختلف مردم در کنار مسوولان خواهد بود.

حسینی همدانی افزود: با برگزاری باشکوه این مراسم ضد استکباری دستگاه دیپلماسی کشور خواهد توانست با قدرت بیشتری با کشورهای جهان مواجه شود و از سوی دیگر  آمریکا در روز سیزدهم آبان امسال منتظر سیلی دیگری از مردم ایران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به صحبت های مقام معظم رهبری در روز هفدهم ربیع الاول اشاره و گفت: معظم له نکات دقیقی را از جمله اینکه  تمدن اسلامی بدون وحدت مسلمانان محقق نمی شود را بیان کردند، اینکه اگر به دنبال تمدن اسلامی هستیم بایستی مسلمانان با یکدیگر وحدت داشته باشند.

حسینی همدانی ادامه داد: تذکر بعدی رهبری به همگان به خصوص مسوولان این بود که تمام کارهایی که در کشور صورت می گیرد بایستی پیوست عدالت داشته باشد که یکی از محورهای سخنان ایشان بود که بسیار مهم است.

وی گفت: همچنین رهبر انقلاب نکاتی در خصوص خانواده شهدا و بزرگداشت آنها فرمودند که امیدواریم تمام این مسایل به خوبی دنبال شوند.

پدافند غیر عامل قدرت بازدارندگی کشور را بالا می برد 

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن هشتم آبان روز پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص تعبیراتی زیبا و مهم دارند، از جمله اینکه پدافند غیر عامل مانند مصونیت سازی بدن انسان بوده و از درون ما را مصون می سازد، در واقع پدافند غیر عامل موضوع فراگیری دارد و عرصه های مختلف اقتصادی، تولیدی، صنایع، مخابرات، انرژی، آب، محیط زیست، سایبری، نفت را شامل می شود.

حسینی همدانی افزود: ماموریت پدافند غیر عامل این است که با اقداماتی که انجام می دهد تهدیداتی را که متوجه زیر ساخت های کشور است را خنثی کرده و یا کاهش داده و از آسیب های احتمالی  به نیروی انسانی و تجهیزات حیاتی و حساس جلوگیری نماید.

وی با اشاره به حمله سایبری هفته گذشته به سامانه سوخت  کشور ، خاطر نشان کرد: دیدید که اگر نتوانیم زیرساخت ها را محکم نماییم دشمن از هر نقطه ضعفی برای ضربه زدن استفاده می کند، بنابراین بایستی در مقابل دشمنی که با تمام قوا به مبارزه با اسلام و انقلاب اقدام و با ایران اسلامی کینه توزی و عناد داشته و هدفی جز نابودی حاکمیت و استقلال ما ندارد قوی شده و پدافند غیر عامل قدرت بازدارندگی پایدار کشور را بالا می برد.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: مردم نیز در این موضوع به خوبی موضوع را با وجود شیطنت هایی که دشمنان داشتند فهمیده و وارد این بازی دشمن نشدند و از سوی دیگر نیز مسوولان با جدیت در تلاش هستند تا این مشکل به صورت کامل برطرف و قیمت بنزین نیز همانگونه که بیان کردند گران نخواهد شد.

وی در ادامه به دیگر سخنان مقام معظم ر هبری در خصوص پدافند غیر عامل اشاره و به نقل از معظم له فرمودند:« اگر مدیران کشور اهمیت مساله پدافند غیر عامل را درک نکنند و پدافند غیر عامل به طور شایسته توسعه پیدا نکند کشور در معرض تهدیدهای بعضا غیر قابل جبران قرار خواهد گرفت».

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …