جمعه , 14 اردیبهشت 1403

جنگلکاری ۱۵۰ هکتار از اراضی گذرگاه شمالی کرج پایان یافت

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز عصر روز یکشنبه در آیین پایانی جنگلکاری ۱۵۰ هکتاری و بزرگداشت هفته درختکاری که همزمان با میلاد باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار در لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز برگزار شد، گفت: طرح جنگلکاری ارتفاعات شمالی کرج از حدود ۱۵ ماه پیش به صورت یک کار جهادی و با همت تمام مسوولان ذیربط، جهادگران و جوانان بسیجی آغاز شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «علیرضا حیدرنیا» افزود: در اجرای این طرح ۴۱ هزار اصله نهال مثمر همچون گردو، بادام، توت سفید، عناب، سنجد، گلابی، سیب، خرمالو، زردآلو و هلو  کاشته شده که این مکان در آینده ای نزدیک به تنفسگاه و تصفیه کننده هوای کلانشهر کرج تبدیل می شود ضمن اینکه چهره ای زیبا به این منطقه می بخشد.

وی اظهار داشت: ایجاد فضای سبز علاوه بر اینکه روح و جان و دیده یک فرد را خوش می کند منجر می شود تا برای اجرای این گونه کارهای جهادی تشویق شویم.

وی گفت: از زمان آغاز اقدامات اجرایی این طرح چهار هزار و ۱۰۰ متر خطوط انتقال آب در این عرصه ها ایجاد شده و علاوه بر آن برای آبیاری این گونه های مثمر از ۱۸ هزار متر آبیاری قطره ای، یک هزار و ۵۰۰ متر آبیاری زیر سطحی و یک مخزن ۲۰ مترمکعبی استفاده شده است.

حیدرنیا یادآور شد که ما در شهر و استانی هستیم که به واسطه جمعیت زیادی که دارد و صنایع زیادی در آن مستقر می باشد و محل گذر خودروهای بی شماری برای رسیدن به ۱۴ استان کشور است، یکی از نیازهای اصلی در این منطقه توسعه فضای سبز به شمار می رود.

آیین پایانی جنگلکاری ۱۵۰ هکتاری عرصه های لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهدا (ع) استان البرز واقع در محدوده شمالی کرج با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم این لشکر و همچنین مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست و جمعی از بسیجیان و جهادگران برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …