جمعه , 7 اردیبهشت 1403

نمایشگاه تهران نگاه سرمایه گذاران را به البرز معطوف کرد

فریدون محمدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه بین المللی تهران که دیروز سه شنبه به کار خود پایان داد، بخش قابل توجهی از فضای آن به مساحت  ۳۰۰ متر مربع به استان البرز اختصاص داشت.
وی با بیان اینکه  مهمترین بخشی که استان البرز طی این مدت در نمایشگاه به نمایش گذاشت گردشگری کشاورزی بود، افزود: این استان در بخش گردشگری کشاورزی دارای  قابلیت اساسی  است که مورد توجه بازدیدکنندگان و گروه های اثرگذار قرار گرفت .

محمدی خاطرنشان کرد: بخش بومگردی  البرز از جلوه های خاص نمایشگاه بود ضمن آنکه این استان برای نخستین بار در کشور موضوع گردشگری کودکان را به متن نمایشگاه بین المللی تهران کشاند.
وی اظهار داشت: از آنجا که کودکان نقش تعیین کننده ای در ترغیب خانواده ها به مسافرت و گردشگری دارند ، استان البرز در این زمینه خلاقیت به خرج داد و  چگونگی  گردشگری کودکان را در نمایشگاه بین المللی تهران ارائه  کرد.

این مسوول گفت: گردشگری خانواده بخش مهم دیگری از غرفه استان البرز بود ضمن آنکه در  محدوده نمایشگاهی البرز، گردشگری هوایی به خاطر وجود ۲ فرودگاه گردشگری نظرآباد و پیام در قالب ماکت و هواپیما به نمایش گذاشته شد.

همچنین در غرفه استان البرز یک طبقه به محل برگزاری جلسات اختصاصی هیات های مرتبط با  گردشگری قرار گرفت و نشست های مختلف با این گروه ها برگزار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز بیان داشت :  طی ایام برگزاری نمایشگاه هشت سرمایه گذار داخلی پس  از بازدید از غرفه البرز نشست هایی داشتند که پنج سرمایه گذار عمده  آنان برای فعالیت در البرز اعلام آمادگی کردند؛از این تعداد ۲ سرمایه گذار در زمینه ساخت هتل بیمارستان ، یک سرمایه گذار در زمینه ساخت مجموعه های اقامتی گردشگری  و ۲ سرمایه گذار دیگر در ساخت مجموعه های تفریحی گردشگری به البرز خواهند آمد.

محمدی گفت : شهرستان های استان البرز ظرفیت سرمایه گذاری  فراوانی دارند ضمن اینکه البرز  به زیر ساخت های سرمایه گذاری نیازمند است و در در نمایشگاه تهران توانستیم از این فرصت برای جذب سرمایه گذاران اقدام کنیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز بیان داشت: در این ایام همچنین طی سه روز برگزاری نمایشگاه بیش از ۴۰ هیات تور اپراتورها و آژانس دار عمده  کشور به خصوص از شهر تهران از فضای نمایشگاهی  استان البرز بازدید کردند و نشست هایی در خصوص گردشگری استان البرز داشتند.

وی  گفت : گردشگری در استان البرز قالب انفرادی دارد و به شکل انبوه است اما چیزی که ما به دنبال آن هستیم گردشگری به شکل تور است آنچه برای البرز لازم است بتوانیم قالب گردشگری را به عمومی عوض کنیم تا برای استان مفید باشد.
وی بازدید استاندار البرز در روز سوم نمایشگاه از غرفه استان نیز اقدامی اثر بخش برای دلگرمی به مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری استان دانست و گفت : رونمایی از کتاب گردشگری روشندلان و اهدای کارت شناسایی به میراث بانان افتخاری از فعالیت های دست اندرکاران نمایشگاه البرز بود.
 
این مسوول ادامه داد: در ایام برگزاری نمایشگاه  تهران ، معاونان مجلس ،گردشگری، توسعه مدیریت، صنایع دستی و مدیر کل امور استان های وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، رییس سازمان جنگل ها ، مراتع آبخیزداری  و  تعدادی از مدیران وزرات صنعت ، معدن و تجارت  از فضای نمایشگاهی  البرز بازدید کردند.

محمدی گفت :  امسال نسبت به سال های گذشته استان البرز با یک چارچوب خاص و قدرتمند تر شرکت کرد و میزان بازدید از غرفه استان البرز حداقل نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ برابر بود.

استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند است.
این استان نیز با داشتن پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی در این بخش از مناطق پیشتاز کشور است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …