چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

خیران البرزی برای همراهی با انقلاب اسلامی ۴۰۳ مدرسه احداث کردند

حسن مهرانی روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی با رویکرد معنوی، توسعه زیرساخت ها و عدالت آموزشی دراستان های مختلف از جمله البرز است.

وی بیان داشت: به همت خیرین نیک اندیش چهار هزار و ۷۷۱ کلاس درس با زیر بنای ۲۶۹ هزار و ۷۸۱ متر مربع در مناطق کم برخوردار استان البرز ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این تعداد پروژه آموزشی ۴۶۲ میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: همچنین آموزش و پرورش در۴۳ سال گذشته خدمات ارزنده ای  به جامعه ارائه داده است که قابل قیاس با دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

مهرانی تعداد پروژه های آموزشی مشارکتی – خیری در استان البرز را ۶۱ پروژه  با ۶۶۸ کلاس درس با زیربنای ۸۶ هزار و ۹۷۱ مترمربع و صرف اعتبار ۱۴۳ میلیارد تومان ذکر کرد.

وی تصریح کرد:  مهرماه ۱۴۰۰ نیز ۱۳ مدرسه  به صورت پروژه خیری- مشارکتی با ۱۲۷ کلاس درس  در مجموع با زیربنای ۱۴ هزار و ۴۱۸ متر مربع  در البرز افتتاح شد که بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان اعتبار صرف آنها شد.

وی با بیان اینکه ساخت مدارس خیری از بدو تاسیس تا کنون کارنامه درخشانی را برای البرز در عرصه مدرسه سازی کشور رقم زده است،اضافه کرد: برای گسترش عدالت آموزشی در استان همچنان به نگاه معنوی خیرین نیک اندیش در البرز نیازداریم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرزیادآورشد: اکنون پروژه های آموزشی در کشور از جمله در استان البرز طبق اصول فنی- مهندسی با رعایت نکات ایمنی، استاندارد و زیبا یی شناختی با پیش بینی فضاهای آزمایشگاه، پرورشی، ورزشی و فرهنگی برای دانش آموزان و اداری و سرایداری برای کارکنان مدارس و همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و استاندارد ساخته می شود.

وی گفت: برای حل و فصل مشکلات در حوزه آموزش و پرورش و ایجاد زیرساخت های مناسب یک مثلث عشق با حضور و همدلی مجمع خیرین مدرسه ساز، اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس در استان البرز تشکیل شده است.

وی به کمبود هشت هزار کلاس در استان پرداخت و عنوان کرد : مشارکت مردمی در البرز ۸۵ درصد بوده در حالی که میانگین مشارکت کشوری ۴۹ درصد است اما این استان به دلیل فقر آموزشی نیاز به مشارکت خیرین در ساخت کلاس های درس دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز تاکید کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب نیز ۹ مدرسه خیری – مشارکتی با  ۱۰۵ کلاس درس به فضاهای آموزشی این استان افزوده می شود.

مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ۳۰۴ عضو فعال و ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …