جمعه , 14 اردیبهشت 1403

البرز آماده برگزاری جشنواره های کشوری صنایع دستی است

فریدون محمدی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری آیین داوری مهر اصالت صنایع دستی استان های تهران، مرکزی و البرز که به میزبانی کرج برگزار شد، اظهار داشت: برای نوروز سال ۱۴۰۱ میزبانی از صنایع دستی  و سوغات  استان های مختلف  کشور در قالب  برگزاری جشنواره و نمایشگاه را در دستور کار قرار داده ایم.

وی گفت : کاخ  تاریخی مروارید، پارک ایران کوچک کرج ، کاروانسرای ینگی امام ساوجبلاغ و تالاب صالحیه نظرآباد از مهمترین مکان ها برای برپایی جشنواره ها و نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در استان البرز است. 

محمدی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: مهمترین اقداماتی که سال های اخیر در بخش صنایع دستی صورت گرفته این است که  در دنیای رقابت و  فروش به موضوع  اصالت کالاها  پرداخته شده و در این بین صنایع دستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان داشت : بر همین اساس شناساندن آثار صنایع دستی برتر براساس نشان مهر اصالت ملی و جهانی در اولویت کاری استان البرز قرار گرفته است.

وی افزود: مهر اصالت ملی در واقع دادن ارزش دادن به یک دست ساخته ای است که با فکر بشری عجین شده و در قالب صنایع دستی خود را نشان داده است .

محمدی تاکید کرد که مهر اصالت بورد بین المللی دارد و  یک دست ساخته  می تواند واجد مهر اصالت در سطح بین المللی شود که باعث می شود هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی برای به دست آوردن  این مهم رقابت کنند.

مدیر کل میراث  فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی البرز،‌افزود: این استان ویژه است  زیرا در عرصه صنایع دستی در واقع تلفیق تمام صنایع دستی ایران را دارد چون میزبان تمام اقوام ایرانی است.

وی اظهارداشت: البرز می تواند یک بازار مهم برای عرضه و فروش  صنایع دستی باشد و کشش بازار در این استان قابل قبول است.

اکنون بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی البرز فعالیت دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …