دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی سالانه تا ۵ میلیارد دلار فراهم شده است

به گزارش ایرنا ، « مهدی صفری» پنجشنبه شب در نشست با مدیران تشکل ها و شرکت های تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی افزود: پروژ های زیادی از جمله سد سازی،  راهشازی ، و ساخت کارخانه های فولاد در کشورهای همسایه وجود دارد که باید با صدور خدمات فنی و مهندسی زمینه فعالیت شرکت های ایرانی را در منطقه افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: برنامه دولت عراق در شمال این کشور ساخت سد و استادیوم و برخی از پروژه های عمرانی است که شرکت های ایرانی ساخت آن را بر عده گرفته اند . مشکلات صدور ضمانت نامه های بانکی این شرکت ها از طرف وزارت صنعت و بانک مرکزی در حال برطرف شدن است.

معاون دیپلماسی اقتصادی ویر امورخارجه توضیح داد که  خوشبختانه صادرات و واردات به کشورهای همسایه به خصوص همسایه های غربی و شرقی رشد خوبی داشته به طوری که تاکنون در سال جاری شاهد رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری به رشد ۷۰ درصدی برسیم.

صفری به مزیت های توسعه ترانزیت در منطقه  اشاره کرد و ادامه داد که در ۲ ماهه امسال در نشست وزیران حمل ونقل ایران، قزاقستان، ترکمستان، ازبکستان ، قیرقزستان و تاجیکستان برای فعال شدن ترانزیت کالا در کریدور شمال – جنوب توافق حاصل شده و قرار است این کشورها بتوانند صادرات و واردات خود را از بنادر جنوب ایران انجام دهند.

صفری با یادآوری اینکه وزارت امور خارجه در زمینه معرفی محصولات شرکت های ایرانی درسایر کشورها، توجه به تهاتر محصولات ایرانی در فرآیند صادرات و ایجاد زمینه های قانونی فعالیت شرکت های ایرانی در سایر کشورها اقدامات لازم را انجام داده است، بر آمادگی وزارت امور خارجه و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای کمک به رفع مشکلات و توسعه صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش ،‌ در نشستی با حضور پیمان پاک معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت نمایندگان سازمان غذا و دارو ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران ۲۶ تشکل و شرکت بزرگ تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی موانع موجود برای صادرات تولیدات این شرکت ها و راهکارهای تسهیل این روند، بالاخص راههای مساعدت وزارت امور خارجه و معاونت دیپلماسی اقتصادی برای کاستن از این موانع و همکاری برای توسعه صادرات محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست روسای سندیکاها و مدیران عامل شرکت ها و صاحبان صنایع داروهای انسانی، داروهای نانوتک، تولیدکنندگان داروهای مکمل، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی و شیمیایی مهمترین موانع و چالش های پیش روی صادرکنندگان این حوزه را مطرح کردند.

«پیمان پاک » رییس سازمان توسعه تجارت نیز در این جلسه ، ضمن اعلام آمادگی این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت مساعدت جهت رفع موانع صادرات این نوع محصولات پیشنهاداتی را ارائه داد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …