چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

ساکنان چهارباغ در پویش ملی ایران سبز مشارکت کنند

قدرت اله شمیرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اجرای طرح  کاشت ۴۰۰ اصله نهال در پارک چهار هکتاری روستای “اسماعیل آباد شور قلعه پایین” این شهرستان خبر داد و اجرای این طرح با آیین سالگرد شهادت سردار دلها شهید  حاج قاسم سلیمانی همراه  شد  و روستاییان و مسوولان ادارات و نهادهای چهارباغ در این مراسم یاد و خاطره این شهید گرانقدر را گرامی داشتند. 

فرماندار چهارباغ توسعه بوم گردی، آبخیزداری و مرتعداری با همکاری فرمانداری و دستگاه های اجرایی این شهرستان را از اولویت های کاری این شهرستان برشمرد.

وی حضور حداکثری مردم ، مسوولان و  تشکل‌های مردم نهاد در کاشت نهال را جلوه‌ای از همبستگی ملی در ایجاد و توسعه فضای سبز ، تقویت فرهنگ حفظ منابع طبیعی و حرکت در مسیر  تحقق «پویش ملی ایران سبز»  عنوان کرد.

شمیرانی از  تغییر اقلیم ، کمبود آب شیرین و پدیده بیابان زایی به عنوان سه چالش حاد جهانی نام برد و کاهش خسارات وارده از این ناحیه را مستلزم همکاری مشترک مردم و مسوولان در حفظ و گسترش منابع طبیعی ذکر کرد.

وی  گفت:  امروزه پدیده خشکسالی اکثر نقاط دنیا را در بر گرفته‌ است و ایران  نیز در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار دارد، لذا برای کاهش اثرات این پدیده ضروری است در حفاظت از منابع ارزشمند طبیعی تلاش وافری داشته باشیم. 

وی افزود: ویژگی مهم اکولوژیک درختان حفظ آب و خاک ، جذب آلاینده ها و تولید اکسیژن است، لذا همکاری و مشارکت فعال همگان در حفظ سلامت مردم‌ و جامعه در بستر توسعه فضای سبز امری ضروری است. 

شهرستان ۱۰۰ هزارنفری چهارباغ در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

این شهرستان که از جمله مناطق خوش آب و هوا و گردشگری استان محسوب می شود، اواخر سال گذشته از شهرستان ساوجبلاغ  جدا و ارتقا یافت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …