پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

برگزاری تور‌های صنعتی البرز با اولویت صنایع دانش بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز از برگزاری تور‌های صنعتی در راستای استفاده از تجربیات واحد‌های موفق و همچنین رایزنی برای خلق طرح نو با حمایت این شرکت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

برگزاری تور‌های صنعتی البرز با اولویت صنایع دانش بنیانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، حمیدرضا عقاب نشین، گفت: یکی از برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی البزر، برگزاری تور‌های صنعتی به منظور آشنایی مدیران و کارشناسان واحد‌های صنعتی برای ارائه خدمات به این واحد‌ها است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز، تبادل تجربیات، آشنایی با عوامل موفقیت و افزایش بهره‌وری را از دیگر اهداف برگزاری تور‌های صنعتی دانست و افزود: در برگزاری تور‌های صنعتی به موضوعاتی از جمله تولید محصول جدید با به کارگیری فناوری‌های جدید، ارتقا سطح کیفی و استفاده از استاندارد‌های جدید و نیاز‌هایی که واحد‌های صنعتی به مطالعات و اطلاعات بیشتر دارند پرداخته می‌شود.

عقاب نشین، استفاده از تجربیات شخصی برای پیشرفت یک واحد صنعتی را غیرممکن دانست و گفت: استفاده از تجربیات واحد‌های موفق و خلاق و همچنین مشورت و رایزنی می‌تواند طرح و ایده نو ایجاد کرده و باعث پیشرفت و موفقیت شود.

او ادامه داد: در واقع صنعتگران و تولید کنندگان در قالب تور‌های صنعتی می‌توانند از واحد‌های تولیدی با زمینه فعالیت‌های مشابه خود بازدید کرده و در جریان آن به تبادل اطلاعات، تجارب و هم‌رسانی فناوری بپردازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز اضافه کرد: با حضور واحد‌های صنعتی و تولیدی در تور‌های صنعتی، علاوه بر آشنایی آن‌ها با راهکار‌های موفقیت آمیز در حیطه کاری خود، زمینه ایجاد تبادل‌نظر در عرصه صنعت و بالا بردن توان علمی مدیران و صاحبان صنایع نیز فراهم می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته با شرکت ۳۱۶ تولیدکننده، صنعتگر و کارآفرین ۲۰ تور صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان البرز برگزار شده است، تصریح کرد: از ۲۰ تور صنعتی برگزار شده ۱۲ مورد آن خارج از استان و هشت مورد آن در داخل استان برگزار شده است.
عقاب نشین در پاسخ به این سوال که علاوه بر انتقال دانش و فناوری آیا برگزاری این تور‌های صنعتی، دستاورد‌های اقتصادی نیز داشته اند گفت: برپایی این تور‌های صنعتی تاکنون منجر به انعقاد ۵۴ تفاهم نامه همکاری و اقتصادی مابین واحد‌های تولیدی استان البرز و دیگر استان‌های کشور شده است.
او اضافه کرد: تاکنون با استان‌های شاخص صنعتی همچون فارس، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سمنان، قزوین و زنجان تور‌های متعددی برگزار کرده ایم که بیشتر آن‌ها در عرصه صنایعی، چون پوشاک، غذایی، شیمیایی، آرایشی و بهداشتی بوده اند.
عقاب نشین درباره هزینه برگزاری این تور‌ها افزود: به منظور تشویق تولیدکنندگان جهت حضور در این تور‌ها ۷۰ درصد از هزینه این تور‌های صنعتی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی البرز پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: امسال نیز با توجه به شعار «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» بصورت ویژه در راستای معرفی، تعامل و هم افزایی با صنایع دانش بنیان اقدام خواهیم کرد و تور‌های صنعتی ما نیز با همین اولویت برگزار خواهد شد.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز مشغول به فعالیت هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …