شنبه , 15 اردیبهشت 1403

حاشیه جاده‌های مازندران به نام علامه حسن‌زاده درختکاری می‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، سیدمحمود حسینی‌پور در دستورش برای درختکاری حاشیه های جاده های استان بر همکاری و بهره گیری از توانمندی و ظرفیت تمامی دستگاه‌های استانی، فرمانداران ،شهرداران و بخشداران به نحو احسن در این طرح تاکید کرده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه ورودی و خروجی و حاشیه جاده های اصلی در این طرح مشجر و درختکاری خواهد شد، اظهار داشت:این طرح باید توسط مهندسین حوزه کشاورزی براساس استانداردهای مهندسی در انتخاب نوع درخت و متناسب با شرایط آب و هوایی استان و گونه هایی که زیبایی و جلوه های بصری را نیز ایجاد کنند، انجام شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز وسیله‌ای برای حفظ زیبایی محیط اطراف ماست و به عنوان میراثی ارزشمند به همه انسان‌ها تعلق دارد، گفت: در اجرای این طرح از ظرفیت‌های موجود در استان اعم از دستگاه های دولتی و نهادهای عمومی و همچنین سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، در همین راستا جلسه ای با حضور ادارات کل منابع طبیعی ساری و نوشهر، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل محیط زیست استان، اداره کل امنیتی انتظامی استانداری، اداره کل هماهنگی امور اقتصادی و اداره کل دفتر جذب سرمایه گذاری و اشتغال استانداری به ریاست خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار و راهکارهای عملیاتی آن بررسی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه با دستور اکید استاندار جلسه غرس نهال و نهضت کاشت درخت تشکیل شد، گفت: در گام اول اداره کل راهداری استان ضمن مشخص کردن حریم جاده ها، پاکسازی آن را در دستور کار خود قرار داده است.

خیریانپور با اشاره به اینکه مسیر جاده های رامسر تا گلوگاه و همچنین مدخل‌های ورودی و خروجی کلیه شهرها درختکاری می‌شود، افزود: نهال ها از سوی ادارات کل منابع طبیعی استان در ساری و نوشهر تامین می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی نیز ماموریت یافتند جهت هماهنگی برای تامین مته های حفاری به منظور حفر چاله ها جهت کاشت نهال ها اقدام کنند.

مازندران حدود ۱۱ هزار کیلومتر جاده دارد که حدود چهار هزار کیلومتر آن جاده اصلی و بقیه جاده های روستایی است.

آیت الله حسن حسن زاده آملی مشهور به علامه حسن زاده ، فیلسوف و عارف مشهور شیعه سوم مهر ماه امسال در سن ۹۳ سالگی دار فانی را وداع کرد و به دیار باقی شتافت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …