چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب خانگی در محمد شهر کرج+ فیلم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، استفاده از فاضلاب خام خانگی برای آبیاری مزارع کشاورزی امروزه در بسیاری از رسانه‌ها مطرح می‌شود و مدیران و متولیان جلوگیری از این کار در مورد تبعات این کار بارها هشدار داده‌اند.

انتقاد معاون وزیر از آبیاری مزارع برنج با فاضلاب خام انسانی

در این فیلم  فاضلاب خانگی در محمدشهر کرج به سمت آب چاه کشاورزی هدایت شده و پس از مخلوط کردن فاضلاب شهری خام خانگی و آب چاه از این آب برای آبیاری مزارع و باغات استفاده می‌شود.

نگرانی در مورد مصرف محصولات کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب بسیار زیاد است و  کارشناسان معتقدند که این فاضلاب  حاوی فلزات سنگین و آلودگی‌های شیمیایی بوده و خطرناک است.

 ماندگاری سموم در سبزیجات دارای ریشه‌های غده‌ای زمینه‌ساز بروز بسیاری از بیماری‌ها و سرطان‌ها خواهد شد،‌کارشناسان بهداشتی و کشاورزی معتقدند که فاضلاب‌های شهری حاوی مقادیر زیادی فلزات سنگین و سمی است و می‌توانند شامل مخلوطی از آلودگی‌های بیولوژیکی و شیمیایی باشند.  به نظر کارشناسان بهترین راهکار تامین آب کشاورزی برای مزارع با وجود کم‌آبی در کشور، تصفیه و بازچرخانی آب فاضلاب‌های شهری و پساب‌های کشاورزی است، راهکاری که باید از سوی مردم و مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ ع

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …