چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

نمایش دموکراسی در کاخ سفید و برانگیختن تضاد و شکاف در جهان

پیش از این نشست، سفرای چین و روسیه در آمریکا در مقاله ای مشترک اعلام کردند دولت بایدن درحال نمایش ذهنیت جنگ سرد  و برانگیختن تضاد ایدئولوژیک و شکاف در جهان است.

دولت آمریکا در مورد نحوه تصمیم گیری برایپ دعوت از کشورها مورد انتقاد قرار گرفته است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در حالی مدعی به صدا درآوردن زنگ خطر در مورد سقوط جهانی نهادهای دموکراتیک شد و از رهبران جهان خواست تا با اتحاد نشان دهند که دموکراسی ها می توانند موفق باشند که وضعیت آزادی و نقش مردم آمریکا روندی نزولی داشته است.

بایدن مدعی شد که اکنون یک لحظه حیاتی برای رهبران کشورها است تا تلاش‌ها برای تقویت دموکراسی‌ها را مضاعف کنند.

رییس جمهوری آمریکا بارها ادعا کرده است که ایالات متحده و متحدان همفکر آن باید به جهان نشان دهند که دموکراسی ها  ابزاری به مراتب بهتر برای جوامع هستند.

این نشست با واکنش مخالفان اصلی ایالات متحده و سایر کشورهایی که برای شرکت در آن دعوت نشده بودند، مواجه شد.

آمریکا در حالی مدعی ترغیب دموکراسی در جهان است که وضعیت آزادی و نقش مردم در این کشور روندی نزولی داشته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات منتخب محلی  این کشور با انتقاد های فراوان از سوی هیات مدیره مدارس، دفاتر انتخابات و شوراهای شهری مواجه می شوند و با سرعت مجبور به استعفا می شوند.

 ایالت ها در حال تصویب قوانینی برای محدود کردن دسترسی به برگه های رای هستند که شرکت مردم آمریکا در انتخابات را دشوارتر می کند.
 حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره لکه ننگی بر دموکراسی آمریکا بود و باعث شد بسیاری از اعضای حزب جمهوری خواه دونالد ترامپ که بر ادعاهای وی مبنی بر تقلب در انتخابات صحه گذاشته بودند، به صورت عمومی مورد انتقاد قرار گیرند. این حمله همچنین اعتماد به نظام انتخابات آمریکا را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، برگزاری این نمایش دو روزه در حالی است که  آمریکا به تازگی از سوی مؤسسه بین المللی کمک به دموکراسی و انتخابات (IDEA) در فهرست سیاه دموکراسی قرار گرفته است.

 وزارت خارجه آمریکا فهرستی از ۱۱۰ کشور دعوت شده به نشست دموکراسی که از ۹ تا ۱۰ دسامبر (۱۸ تا ۱۹ آذرماه) برگزار می‌شود، منتشر کرده که نام کشورهایی نظیر روسیه و چین در فهرست دعوت شدگان دیده نمی‌شود. 

آمریکا در حالی این حرکت نمایشی را برگزار می کند که دموکراسی در کشور میزبان با توجه به سرکوب خیزش‌های مدنی، رفتارهای نژادپرستانه و آنچه در ششم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) و در حمله به کنگره آمریکا از سوی سفیدپوستان آمریکایی رخ داد، از سوی معتبرترین نهادها و موسسات بین المللی زیر سوال قرار گرفته است.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …