پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

برنامه‌های گرامیداشت چهلم آیت‌الله صافی گلپایگانی اعلام شد

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محسن اکبری شاهرودی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: در ۴۰ روز گذشته در شهرستان‌های مختلف کشور آیین‌های مختلفی برای این مرجع عالیقدر جهان تشیع برگزار شد.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله هند، پاکستان، آلمان، افغانستان، عراق و کشورهای آفریقایی نیز آیین‌های بزرگداشتی ترتیب یافت.

اکبری شاهرودی بیان داشت: مراسمی نیز امروز ساعت ۱۶ الی ۱۷ و ۳۰ در مدرسه امیرالمومنین از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه نیز مراسمی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در تجلیل از مقام علمی و نکوداشت مولف منتخب‌الاثر از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در شهر تهران برگزار می‌شود.

مسئول ستاد بزرگداشت رحلت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: در همان روز بعد از نماز عَشا طلبه‌های آبادانی آیینی را در مسجد ولی‌عصر خیابان عمار یاسر برگزار خواهند کرد.

حجت الاسلام شاهرودی تصریح کرد: آیین چهلمین روز رحلت این مرجع عالیقدر روز پنج‌شنبه ۱۹ اسفندماه با حضور مراجع، علما، بزرگان حوزه و عموم مردم بعد از نماز عشا در مسجد حسن عسکری برگزار، و در همین روز نیز آیین بانوان از ۱۶ الی ۱۷ و ۳۰ در بلوار الغدیر، مسجد الغدیر برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این آیین‌ها ویژه‌نامه‌هایی نیز منتشر خواهد شد و مستندهایی هم در رثای ایشان در صداوسیما پخش و در کربلا نیز آیین چهلمین روز درگذشت ایشان با حضور مردم ایران و عراق بر سر مقبره ایشان برگزار خواهد شد.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید  ۱۲ بهمن‌ پس از عمری تدریس و تحقیق و تالیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی و همچنین عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان، در سن ۱۰۳ سالگی دارفانی را وداع گفت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …