سه شنبه , 28 فروردین 1403

موانع اداری در روند چرخش تولید کشور باید برداشته شود

شاهین ظهوری روز  چهارشنبه در نوزدهمین جلسه این کمیسیون گفت: انبوه قوانین دست و پاگیر چالش حاد ناهمخوانی بین درآمد و هزینه در فعالیت های مختلف اقتصادی از جمله در بخش صنعت ایجاد کرده  و کند شدن چرخ تولید را موجب شده است.

ربیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی البرز از دولت درخواست کرد با کاهش عوامل بازدارنده تولید از جمله در بحث پیامدهای ناشی از دستورالعمل بررسی تراکنش های بانکی بخش خصوصی را یاری دهد.

وی اجرای صدور دستورالعمل سازمان امور مالیاتی در خصوص تراکنش های بانکی را مورد گلایه قرار داد و افزود: این دستورالعمل فعالان اقتصادی را با چاش مواجه کرده است زیرا دراین راستا از قبل اطلاع رسانی لازم نشده است.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و توسعه خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: در صورتی که سازمان امور مالیاتی قبل از اجرای این دستورالعمل در این زمینه توضیح و اطلاع رسانی مناسب انجام می داد، اکنون فعالان اقتصادی در بحث رصد و کنترل دقیق حساب های بانکی با مشکل مواجه نمی شدند.

ظهوری به عنوان نمونه به راهکار مهم جدا سازی حساب های بانکی مرتبط به فروش تجاری از حساب های بانکی شخصی اشاره کرد و افزود: این  راهکار در سال جاری به مردم تکلیف شده است، در صورتی که باید از سال های قبل مطرح و اعمال می شد. 

وی اظهار داشت: فعالان اقتصادی شناسنامه دار سال های متوالی است که در فعالیت های خود به هیچ عنوان فرار مالیاتی نداشته اند ، اکنون به دلیل عدم آشنایی با قوانین و پیامدهای ناشی از آن در بخش های مختلف از جمله موضوع بررسی تراکنش های بانکی گرفتارند و با تحمل زیان مواجه شده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه وضع قوانین دست و پاگیر فراوان در دستگاه های مختلف اجرایی سبب شده است که میزان درآمد و هزینه فعالان اقتصادی در بخش های مختلف از جمله در صنعت همخوانی نداشته باشد و این مشکل موجب وقفه در چرخش روند تولید شده است‌.

ظهوری تسهیل در فرآیند تولید و مانع زدایی ها را بستر ساز کاهش مقررات دست و پا گیر در حوزه‌های اقتصادی و کسب و کار عنوان کرد.

وی گفت: انتظار ما از دولتمردان این است که به اعمال کمترین عوامل بازدارنده در امور مالیاتی، تامین اجتماعی، بانکی و دیگر موارد این چنینی کمک کنند تا فعالان اقتصادی به ویژه در بنگاه‌های کوچک و متوسط، بحران های اقتصادی ناشی از تحریم ها و به ویژه بهران کرونا را بدون دغدغه پشت سر بگذارند.

سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان البرز فعال است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …