پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

۹۹ درصد نسخه های پزشکی البرز الکترونیکی شد

دکتر «سعید جوانشیر» روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: یک درصد باقی مانده نسخی است که یا پزشکان انجام نمی دهند و یا مانند نسخ دندانپزشکی که اقلام گران قیمتی ندارد و برخی مواقع سیستم قطع و یا کند است که منجر به نیمه الکترونیک و یا کاغذی نسخ می شود.

وی ادامه داد: بیمه رایگان مناطق کم برخوردار یا ۲۰ ۲۰ که در شهریور ماه امسال در تهران به عنوان پایلوت آغاز و افراد کم برخوردار وارد طرح شدند  از دهه فجر امسال به صورت ضربتی در ۲۱ منطقه استان البرز کلید خورد.

این مسوول با بیان اینکه در این طر ح حدود چهار هزارو ۵۰۰ نفر بیمه شدند، اظهارداشت: بیمه رایگان مناطق کم برخوردار و طرح ۲۰ ۲۰ وزارت کشور در  راستای پزشک خانواده و سیستم ارجاع بوده و این افراد  به پزشک خانواده مراجعه می کنند که اگر نیاز به متخصص بود به پزشک متخصص ارجاع می شوند.
وی گفت:  نشستی  برای همین موضوع در استانداری البرز با حضور  مسوولان ذیربط داشتیم که  استاندار البرز دستور دادند تا بیمه محرومان با جدیت دنبال شود و دراین زمینه  ۵۷  منطقه محروم در استان البرز هدفگذاری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت البرز بیان داشت : هدف سازمان بیمه سلامت ایران این است که تمام  هموطنانی که فاقد بیمه درمانی هستنداز مزایای صندوف بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

جوانشیر خاطرنشان کرد:  موضوع  دیگر تعهدات نازایی است  که امسال اجرایی شده و  یک سری از اعمال نازایی و داروها تحت پوشش سازمان بیمه گر قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در بحث کرونا اقدامات خوبی بیمه سلامت استان انجام داده است، افزود:  امسال ۸۲ میلیارد تومان برای  درمان ۱۸ هزار  مبتلا به کووید ۱۹ در این استان  هزینه شده  است .
مدیر کل بیمه سلامت استان البرز ادامه داد: هزینه های مذکور برای بیش از ۱۰ هزار بیمار بستری  و بیش از هفت هزار بستری موقت  انجام شد .

یک چهارم جمعیت البرز تحت پوشش بیمه سلامت هستند

جوانشیر با اشاره به اینکه یک چهارم جمعیت سه میلیون نفری استان البرز اکنون تحت پوشش بیمه سلامت هستنند، اظهارداشت: البرز یک استان صنعتی بوده و همین امر موجب شده تا بیمه شدگان تامین اجتماعی به واسطه حضور کارگران در بخش های صنعتی بیشتر از بیمه شدگان بخش روستایی و بیمه سلامت باشند.

این مسوول گفت: ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان   از جمله ۲۶۰ هزار نفر به صورت بیمه همگانی  و ۴۵ هزار روستایی  تحت پوشش بیمه سلامت البرز  هستند.

وی با بیان اینکه یک هزارو ۸۰۰  بیمار خاص در استان البرز داریم ، خاطرنشان کرد:  از این تعداد ۴۵۰ بیماران دیالیزی هستند که ۳۱ میلیارد تومان  هزینه دیالیز  در سال جاری بوده است.

جوانشیر  افزود: بحث دیگری که پزشک خانواده و ارجاع است که در مهر ماه امسال به استان ها ابلاغ شده  که انجام می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …