جمعه , 31 فروردین 1403

معرفی دستاوردهای هنرمندان صنایع دستی البرز آغاز شد

فریدون محمدی روز شنبه به خبرنگاران گفت : بر این اساس در راستای حمایت و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و به همت سرپرست معاونت صنایع‌دستی محلی در اداره‌کل به منظور نمایش آثار تولیدی به  شکل دوره‌ای در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز عنوان کرد: پس از تهیه و انتشار فراخوان همکاری جمعی از هنرمندان اعلام آمادگی کرده و آثار خود را به منظور نمایش در فضای اختصاصی ارائه کردند.

محمدی گفت: در فاز نخست بیش از ۵۰ قلم اثر در رشته‌های مختلف از قبیل سفال، سرامیک، چهل‌تکه‌دوزی، رودوزی سنتی، احجام چوبی، چلنگری و امثال به نمایش در آمده است.
وی بیان داشت: معضل بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی از جمله دغدغه‌های اصلی هنرمندان این حوزه بوده که راه‌اندازی اولین نمایشگاه دائمی استان در سال گذشته گام مؤثری محسوب می‌شود.
 محمدی  افزود: تهیه ابزار و مواد اولیه، راه‌اندازی و تجهیز فضای کارگاهی، صدور مجوز تولید، گواهی مهارت و برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه را برای گسترش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فراهم آورده که این امر مستلزم همکاری نهادهای مربوطه است»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: افتتاح اولین فرهنگسرای صنایع‌دستی با مشارکت شهرداری کرج در هفته‌های اخیر از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه و ترویج هنرهای سنتی محسوب می‌شود.

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند صنایع دستی در ۷۲ رشته است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …