شنبه , 1 اردیبهشت 1403

بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه خیری- مشارکتی در کرج

به گزارش ایرنا، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز روز چهارشنبه درآیین افتتاح این مدرسه گفت: مدرسه خیری- مشارکتی کافیه حسین میرزایی در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیر بنای یک هزار متر مربع در سه طبقه با داشتن سالن چند منظوره و سریداری ساخته و تحویل آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج شده است.

حسن مهرانی خاطرنشان کرد: خیر نیک اندیش معلم بازنشسته آموزش و پرورش با اختصاص ۲.۵ میلیارد تومان اقدام به تکمیل این مدرسه ۱۲ کلاسه که امسال به دلیل کمبود اعتبار عملیات ساخت آن متوقف شده بود، کرد.

وی با اشاره اینکه اداره کل راه و شهرسازی البرز برای ساخت این مدرسه ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرد، بیان داشت: خانم  حسین میرزایی با دیدن وضعیت نیمه کاره این مدرسه و نیاز دانش آموزان به کلاس درس در این منطقه کم برخوردار درمیدان خدمت حاضر شد و هزینه هایی چون دیوارکشی، محوطه سازی و آسفالت این فضای آموزشی را تامین کرد.

مهرانی تصریح کرد: مراحل تکمیل مدرسه خیری- مشارکتی کافیه حسین میرزایی طی سه ماه انجام شد به گونه ای که امروز شاهد حضور شادی آفرین دانش آموزان دختر در این مدرسه با یاری خداوند و نگاه مهربان و مادرانه معلم بازنشسته اما عاشق دانش آموزان دراین فضای آموزشی هستیم.

وی با بیان اینکه عشق به مدرسه و دانش آموزان مرز نمی شناسد و مهرآن پایانی ندارد،اضافه کرد: به لطف الهی طی چند سال اخیر شاهد مشارکت معلمان شاغل و بازنشسته در امر مقدس مدرسه سازی در چهارگوشه ایران از جمله استان البرز هستیم.

وی یادآورشد: این حضور و مشارکت علاوه بر ساخت کلاس های درس دارای پیام مشارکت در امر مقدس مدرسه سازی با هر توان مالی بویژه در قالب طرح آجر به آجر را برای مردم ایران و البرزنشینان به همراه دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: مدرسه سازی یک جهاد فرهنگی و معنوی است که افراد می توانند با پرداخت هزینه حتی یک آجر درآن مشارکت کنند و سهمی درپیامدهای مثبت فرآیند تعلیم و تربیت و ثواب اخروی آن داشته باشند.

وی تاکید کرد: دست همه خیرین مدرسه ساز را در استان مهاجر پذیری چون البرز که در ردیف کمترین سرانه آموزشی در کشور قرار دارد را می بوسیم و برای مشارکت در ساخت و تکمیل کلاس های درس می فشاریم.

مشارکت ستودنی خیرین

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز نیز دراین آیین گفت: خیرین مدرسه ساز در استان البرز کارنامه درخشانی دارند چون در ساخت پروژه های آموزشی مشارکت فعال دارند و این مشارکت نشان از دغدغه آنان در مقابل دانش آموزان دارد.

علیرضا کارگرموقر اظهارداشت: امروز شاهد افتتاح مدرسه خیری- مشارکتی کافیه حسین میرزایی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی خیر همچنین سهام شرکت همسر مرحومش را به وزارت آموزش و پرورش برای هزینه درساخت فضای آموزشی کرده است که جای تقدیر دارد.

کارگر موقر ادامه داد: استان البرز دربخش فضای آموزشی مشکل دارد چون تراکم دانش آموزی آن از به میانگین کشوری بالاتر است و سالانه نیازمند احداث ۲۰۰ کلاس درس جدید است  تا رشد جمعیت دانش آموزی آن پوشش داده شود.

وی گفت: در استان البرز با توجه به فعالیت خیران و بخش مشارکت ها ۷۵ درصد پروژه های در دست اجرا خیرساز است یعنی بخشی مشارکتی و بخشی اعتبارات دولتی ساخته می شود.

 سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز تاکید کرد: استان از نظر کمبود سرانه فضای آموزشی نیازمند احداث ۸۰۰ کلاس درس در یک برنامه بلند مدت هستیم تا بتوانیم به میانگین کشوری بعد از ۱۰ سال برسیم.

کمبود شدید فضای آموزشی

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج هم گفت: این ناحیه با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است زیرا یک / سوم جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزی البرز در این ناحیه مشغول به تحصیل هستند.

مراد مالمیر افزود: ساخت کلاس های درس و مقاوم سازی ساختمان های آموزشی با قدمت بالا از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی بیان داشت: تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام نیز از دیگر مشکلات این ناحیه است، وضعیت  مدارس این ناحیه در بخش تعمیرات و تجهیزات مناسب نیست.

وی یادآورشد: دراین ناحیه تراکم دانش آموزان در کلاس های درس بالاست که این موضوع زمینه ساز مشکلات زیادی در امر تعلیم و تربیت شده است.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج ادامه داد: نیاز به حضور خیرین در ساخت فضا های آموزشی داریم تا دانش آموزان در فضایی مناسب و ایمن تحصیل کنند.

دراین آیین دانش آموزان با اهدای گل، اجرای سرود و دکلمه از معلم خیر مدرسه ساز” کافیه حسین میرزایی” قدر دانی کردند.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …