جمعه , 31 فروردین 1403

مدیرکل آموزش و پرورش : البرز نیازمند نهضت مدرسه سازی است

به گزارش ایرنا، سالار قاسمی عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه خیری – مشارکتی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج، اظهارداشت: دولت سیزدهم شرایط اقتصادی سختی دارد لذا برای گسترش سرانه آموزشی درالبرز نیاز مبرم به مشارکت خیرین مدرسه ساز داریم.

وی به این موضوع که خیرین مدرسه ساز در واقع خیرین انسان سازهستند پرداخت و خاطرنشان کرد:  حیرین مدرسه ساز بستر مناسب تربیت و رشد دانش آموزان را در کلاس درس معلمان بوجود می آورند.

قاسمی بیان داشت: مدرسه ای که امروز افتتاح شده با عشق معلمی تکمیل شده است زیرا معلمی ایثارگر به نام کافیه حسین میرزایی دراین راه معنوی گام برداشته است.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز عزیزجامعه هستند،اضافه کرد: افرادی چون خیرین نیک اندیش و شهدای گرانقدری همانند سردار قاسم سلیمانی نزد مردم عزیز هستند که این محبتی الهی است.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: دانش آموزان دست خیرین مدرسه ساز را می بوسند چون شرایط مناسب برای درس خواندن را برایشان ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: معلمی عشق می خواهد که یک معلم بازنشسته همانند کافیه حسین میرزایی بازهم دلش برای دانش آموزان بتپد و برای تامین فضای آموزشی آنها وارد عرصه مدرسه سازی گردد.

قاسمی عنوان کرد: انسانی درکارش موفق می شود که با عشق کار کند و معلمی سرآمد همه عشق هاست چون دانش آموزان را همانند فرزندان خود می داند و همواره برای رشد و بالندگی آنها تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه البرز نیاز به ساخت و ساز کلاس های درس جدید دارد، گفت: ساختن بیمارستان و مسکن برای خانواده های نیازمند آنقدر که ساخت مدرسه لذت بخش است، لذت ندارد چون لبخند و خاطره شیرین دانش آموزان است که در اذهان ماندگار می ماند.

وی افزود:  ممکن است خیری حتی ۲۰ بیمارستان بسازد اما بداند لذت ساخت کلاس درس همتا ندارد زیرا دانش آموزان با ذوق در پشت نیمکت های کلاس درس معلم حاضر می شوند و برای ساخت آینده ایران تلاش می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: نیازها و چالش های آموزش و پرورش البرز در زمینه های مختلف از جمله آموزشی، پرورشی، ورزشی، فناوری و نیروی انسانی به منظور ارائه در سفر ریاست جمهوری به استان احصا شده است.

وی تاکید کرد: البرز در بخش فضای آموزشی نیاز به مشارکت حداکثری خیرین و تخصیص اعتبارات دولتی برحسب نیاز استان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و شروع  ساخت مدارس جدید دارد.

معجزه عشق

خیر مدرسه ساز کافیه حسین میرزایی نیز دراین آیین گفت: من به مدرسه رفتن به دلیل ساختمان قدیمی و داشتن موش علاقه ای نداشتم و از مدرسه رفتن فراری بودم اما تاکید و تلاش مادر برای تحصیل موجب شد که در مدرسه بمانم و با تهدیدها و شدت عمل مادر درس خواندن را ادامه دادم.

وی بیان داشت: به نظرم مادری که درسال ۱۳۱۶ این قدر به تحصیل اهمیت دهد و برای درس خواندن انگیزه ایجاد کند، استثنایی است لذا تحصیل را با اشتیاق ادامه دادم و شاگرد زرنگ مدرسهشدم  و سپس به آرزوی دیرینه ام که معلم کلاس اول ابتدایی بود، رسیدم.

وی تصریح کرد: در کنار شغل معلمی در دانشگاه در رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۴ ادامه تحصیل دادم اما پس از سالها معلمی همچنان به مدرسه عشق می ورزم چون شادی و لبخند دانش آموزان را در فضای کلاس و مدرسه دوست دارم.

وی ادامه داد: حرکت در راه مدرسه سازی عشق می خواهد که امیدوارم دراین راهی که آغاز کرده ام بتوانم به دانش آموزان وطنم بویژه استان البرزخدمت کنم.

در این آیین از کتاب معلم عاشق که زندگینامه خیرمدرسه ساز کافیه حسین میرزایی را به تصویر کشیده است نیز رونمایی شد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …