پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

وعده وزیر بهداشت برای افزایش همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی با گروه مپنا/ باید در ساخت تجهیزات پزشکی به خودکفایی برسیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردیس، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از کارخانجات گروه مپنا‌ اظهار داشت: باتوجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر تقویت شرکت‌های دانش بنیان و اشتغال آفرینی، مجموعه مپنا می‌تواند نقش مهم و اساسی داشته باشد. مپنا در حوزه تجهیزات پزشکی وارد شده و در حال حاضر، دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی را می سازد که کمک زیادی به ما و بیماران کرده است. 

وی افزود: مپنا در حوزه تولید دستگاه های تصویربرداری پیشرفته همچون سی تی اسکن نیز کارهای خوبی انجام داده و با توافقاتی که با این مجموعه خواهیم کرد، می توانیم شاهد افزایش نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه های علوم پزشکی با گروه مپنا باشیم. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برخی از لوازم و تجهیزات پزشکی وارداتی، خیلی هزینه بر هستند که با وجود تحریم ها، یک تهدید بزرگ است. مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که باید به خودکفایی برسیم و تهدیدها ما را با مشکل روبرو نسازد. مپنا با استفاده از آلیاژهای مختلف می تواند در تولید ایمپلنت های ارتوپدی به ما کمک کند و از واردات این محصولات، بی نیاز شویم. 

عین اللهی یادآور شد: از ابتدای دولت سیزدهم در سمینارها و جشنواره های پژوهشی، توجه و تاکید  داشته ایم که پژوهش باید نیازهای مردم را برطرف کند. مقاله برای ما وسیله است نه هدف. مراکز تحقیقاتی نباید به مقاله محوری روی بیاورند بلکه باید به دنبال تقویت تولید، خودکفایی و رفع نیازهای مردم باشند و این موارد را به دانشگاه های علوم پزشکی هم ابلاغ کرده و در ارزیابی دانشگاه ها، این موارد را مورد نظر داریم.

وی افزود: ارتقای اساتید نباید فقط بر مبنای مقاله باشد بلکه اگر عضو هیات علمی یک دانشگاه علوم پزشکی با همکاری مراکز تحقیقاتی، تولیدی و صنعتی، یک کار فاخر انجام داد و محصولی را تولید کرد، باید بتوانیم شاهد ارتقای وی و حتی اعطای درجه استاد تمامی به وی باشیم.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …