پنجشنبه , 9 فروردین 1403

فعالیت ۲۸۳شرکت دانش‌بنیان در استان البرز سبب بهبود آمار اشتغال فناوران شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عزیزالله حبیبی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش و فن آوری در دانشگاه خوارزمی البرز برگزار شد، اظهار داشت: ارج نهادن و تقدیر از افرادی که  اهل فکر و  قلم و فضیلت جامعه به شمار می آیند، کمترین کاری است که می‌توانیم در حق این عزیزان انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این برنامه فرهنگ سازی مراجعه به فکر و قلم است ، گفت: برنامه‌های هفته گرامیداشت پژوهش و کارآفرینی در سطح ملی، استانی و دستگاهی برگزار  می‌شود و هر مجموعه ای  نسبت به فراخوان خود اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

اعلام نظر مرکز پژوهش‌های مجلس درباره اصلاح قانون وظایف و انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران

جانشین رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری البرز با بیان اینکه فعالیت‌های امسال از شهریور ماه کلید خورده و کارهای عملی آن انجام شده است، گفت: شورای سیاست گذاری تشکیل شده و روسای کارگروه‌ها  اعضای آن تعیین و شروع به کار کرده اند.

وی ادامه داد: برگزیدگان مختلف در سطح دانش آموزی، فن آوران برتر و غیره وجود دارد که حدود  50 نفر را در سطح استانی تقدیر می کنیم که در مجموعه سطوح مختلفی در بخش فن آوری ، خلاقیت و پژوهش‌های دآنش اموزی و غیره حضور دارند.

حبیبی با بیان اینکه  افرادی دارای ابتکار و خلاقیت در حوزه پژوهش، شرکت کنندگان و پژوهشگران دانش آموزی و کسانی که در سطوح مختلف ابداع و نوآوری داشته اند هم در فرصتی مناسب تقدیر می‌شوند.

رئیس دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه تمامی شرکت کنندگان در بخش‌های مختلف باید در سامانه و سایت دانشگاه خوارزمی ثبت نام کنند، گفت: در استان البرز 283 شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند  و آمار  اشتغال فن آوران البرز از میانگین کشوری بیشتر است.

وی در مورد زمان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در البرز توضیح داد: این نمایشگاه در بازه زمانی 16 تا 21 آذرماه سال‌جاری در محل دانشگاه خوارزمی به صورت حضوری و غیر حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

جانشین رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری البرز با اشاره به اینکه مبلغ 6 میلیارد تومان وام جعاله برای شرکت های فن آوری  به مناسبت هفته پژوهش اخذ شده است، بیان کرد: تاکنون  24 دستگاه و مرکز برای مشارکت در ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش استان اعلام آمادگی کرده اند و همچنین در این نمایشگاه از محصولات فناورانه رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …