پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

دستیابی به رونق کسب و کار اجرای برنامه های کارآمد را می طلبد

سید فراز جبلی روز چهارشنبه در نشستی با عنوان  رویداد کافه کارآفرینی در کرج  گفت: کم توجهی ها به اجرای طرح های آموزشی مناسب و ضعف در اجرای برنامه های حمایتی و آموزشی ، تداوم ادامه فعالیت ۹۰ درصد گروه‌ های استارتاپی کشور را مورد تهدید  قرار داده است.

وی افزود: بیش از ۲ سال است که برنامه ریزی صحیح درحوزه کسب و کارهای استارتاپی تدوین و اجرا نشده است و این مشکل در شرایطی خودنمایی می کند که سالیان متوالی است با تورم بالا در کشور مواجه هستیم و این شرایط تداوم  کسب و کارها را تهدید کرده است.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی البرز فضای اقتصاد کلان کشور را به کلافی سردرگم تشبیه کرد و ضرورت انجام اصلاحات اساسی در این بخش را مورد تاکید قرار داد.

جبلی با اشاره به اهمیت بیان ایده‌ها و راه حل ها از سوی فعالان بخش خصوصی گفت: طرح مشکلات در فضای کسب و کار باید با اقدام لازم برای  رفع مشکلات همراه بوده تا شاهد بهبود شرایط موجود باشیم.

ضرورت  بررسی و انعکاس مشکلات کار آفرینان

محمد مهدی کامکار ، رییس انجمن تخصصی صنایع همگن شوینده، بهداشتی و آرایشی استان البرز ادامه داد: برگزاری  و گسترش رویدادهایی مانند کافه کارآفرینی  برای  منعکس کردن مشکلات کار آفرینان ضروری است.

همچنین ماهرخ فلاحی عضو اتاق بازرگانی البرز و از بانوان موفق کارآفرین که در حوزه دامپروری فعالیت دارد، گفت: در سطح کشور با حضور ۱۳۸ بانوی کارآفرین موفق انجمن ملی زنان کارآفرینان کشور را تشکیل داده ایم.

عضو انجمن ملی زنان کارآفرین ایران با بیان اینکه در هر استانی حداقل ۲۰ بانوی کارآفرین را تربیت کرده ایم، افزود: اکنون صادرکنندگان و تولیدکنندگان قوی در حوزه های مختلف از جمله قارچ داریم و از  بانوان موفق کارآفرین در البرز و دیگر نقاط کشور که  به این عرصه ورود کرده اند، استقبال می کنیم.

فلاحی با تاکید بر اهمیت گسترش مرزهای کارآفرینی از درون یک استان به سراسر کشور گفت: باید جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار در دل شهرها و روستاها را آموزش دهیم تا به کارآفرینی روی آورند.

استان البرز داری سه هزارو ۵۰۰ واحد تولید و صنعتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …