یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۲۰ بازارچه کارآفرینی دانش آموزی در البرز دایر شد

فرشته فهمیده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه به مناسبت ایام الله دهه فجر یک هزار و ۲۰۰ برنامه در حوزه آموزش و پرورش البرز درحال اجرا است،افزود: بازارچه های کارآفرینی نیز در راستای تقویت فرهنگ کارآفرینی دربین دانش آموزان دایر شده است.

وی بیان داشت: در این بازارچه ها دست ساخته های دانش آموزان در مقطع دوره متوسطه در معرض دید عموم قرارداده شده است.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: راه اندازی این بازارچه ها زمینه ساز کشف استعدادهای ناب دانش آموزی و نیز ایجاد حس مشارکت پذیری اجتماعی درآنان را رقم می زند.

فهمیده تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش حمایت از خلاقیت های دانش آموزان و زمینه سازی برای رشد و تعالی نسل آینده است.

 وی با اشاره به اینکه مدارس نیز به عنوان حلقه واسط بین خانواده ها و اجتماع نقش مهمی در پرورش و تربیت استعدادهای نوجوانان و دانش آموزان ایفا می کنند،اضافه کرد: از این رو برپایی این بازارچه ها گام موثری در ترویج فرهنگ کارآفرینی و هدایت افراد به سمت مهارت آموزی حرفه ای دارد.

وی یادآورشد: در این بازاچه ها آثار هنری و صنایع دستی، غذاهای پخت شده، گیاهان دارویی، عروسک های دست ساخت، تابلو، گلیم، فرش های کوچک، ملیله دوزی، انواع ترشی محلی،گل و گیاه، سفال، زیور آلات دست ساز و ده ها هنر دستی دانش آموزان در غرفه های مختلف در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: صنایع دستی و هنرهای آشپزی دانش آموزان هم در بازارچه ها معرض نمایش گذاشته شد.

وی اظهارداشت: این بازارچه ها زمینه آشنایی دانش آموزان با محیط کسب و کار، ایجاد اشتغال برای آینده نسل نوجوان و جوان و کسب تجربه کار در محیط های بیرون از مدرسه پس از پایان تحصیلات را در پی دارد.

فهمیده تاکید کرد:این بازارچه ها زمینه آشنایی دانش‌آموزان با وضعیت اقتصادی،خرید و فروش، کارت کشیدن و به‌ طورکلی آشنایی با کسب‌ و کار برگزار شده است تا پیرو بیانات مقام معظم رهبری دانش‌آموزان نیز درعرصه تولید و عرضه محصولات تولیدی خود نقش داشته باشند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …