سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

تند شدن شیب ابتلا به کرونا سرخط اخبار البرز در هفته ای که گذشت

هفته گذشته (نهم تاپانزدهم بهمن ماه) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در استان البرز ثبت شد.

شیب ابتلا به کووید ۱۹ در البرز تند شد، پس از گذشت چندین هفته که این استان شاهد کاهش تعداد بستری های ناشی از این ویروس ورسیدن تعداد مبتلایان آن به عدد صفر بود، اما با آغاز موج ششم ویروس کرونا در کشور و البرز شیب ابتلا به این ویروس در این استان تند و تعدادی از شهرستان های البرز از جمله کرج در وضعیت نارنجی قرار گرفت.

این در حالی است که دکتر مهرداد بابایی سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز در مصاحبه ای که پیش از این با ایرنا داشت خطر تغییر رنگ استان را داده بود و عنوان کرده بود که تا پیش از ۲ هفته قبل میزان مراجعه روزانه مبتلایان به کووید۱۹ در البرز حدود ۵۰ نفر بود که اکنون به بالای  یک هزار نفر در روز رسیده است.

پس از آن غفور قاسم پور معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج نیز از نارنجی شدن این شهرستان خبر داد و گفت: بنابر اعلام وزارت بهداشت شهرستان ۲ میلیون نفری کرج به لحاظ شیوع ویروس کرونا دروضعیت نارنجی قرار گرفت.

وی اضافه کرد:  متاسفانه آمارهای وزارت بهداشت و حجم مراجعات روزانه به مراکز بهداشتی و درمانی طی روزهای اخیر  حاکی از افزایش بیماری در سطح شهرها  است و از شواهد امر پیدا است به پیک ششم کرونا  نزدیک شده ایم. 

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در البرز در حالی شیب تندی به خود گرفته که تا پیش از این در حالی که برای چندین هفته تعداد مبتلایان به این ویروس در استان به صفر رسیده بود، اما در هفته ای که گذشت در تعدادی از روزها شاهد فوت برخی بر اثر این ویروس بوده ایم.

کارشناسان مهم ترین راه پیشگیری از ابتلا به این ویروس را تزریق واکسن به خصوص واکسن یادآور عنوان کرده بودند که با توجه به فعال بودن شرکت هایی در استان البرز برای تولید واکسن، دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی  سخنگوی پروژه واکسن رازی کوو پارس ساخت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اعلام کرد که این واکسن به عنوان دز یادآور تمام پلتفرم های استفاده شده در کشور می تواند مورد استفاده قرار گیرد و تا ۱۸ برابر میزان آنتی بادی خنثی کننده را افزایش دهد.

وی همچنین عنوان کرده بود که توزیع و تزریق گسترده واکسن کرونا رازی کووپارس توسط دانشگاه های علوم پزشکی از هفته آینده در مراکز منتخب واکسیناسیون سراسر کشور آغاز می شود.

در حوزه حوادث نیز در هفته ای که گذشت البرز شاهد اخباری از آتش سوزی گرفته تا حوادثی به دلیل سرما و لغزندگی جاده ها بوده است.

از جمله گرفتاری ۲۰ نفر و سوختن پنج دستگاه خودرو در آتش سوزی فردیس به گفته حسین عاشوری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس آتش سوزی در پارکینگ یک مجتمع مسکونی در این شهرستان سبب گرفتاری ۲۰ نفر در میان دود و خسارت کلی به پنج دستگاه خودرو شد.

این آتش سوزی در مجتمع مسکونی چهار طبقه ۳۲ واحدی در شهرک وحدت فردیس رخ داده بود که  در  این حادثه  به علت دودآلود شدن مجتمع ۲۰ نفر از ساکنان آن  توسط نیروهای آتش نشانی از داخل ساختمان به بیرون انتقال داده شدند که سه نفر آنان دچار مشکل تنفسی که به صورت سرپایی درمان شدند.

در حادثه دیگری بر اثر سقوط قندیل یخ  در تونل شماره ۹ جاده کرج – چالوس پنج سر نشین یک  دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ مصدوم شدند.

به دنبال بروز بهمن در این جاده و احتمال تکرار آن محمد رضا فلاح نژاد مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از مردم خواست با توجه به احتمال تکرار سقوط بهمن در مسیرهای کوهستانی استان البرز به ویژه جاده کرج – چالوس  از تردد در این جاده ها خودداری کنند.

با توجه به آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بخش دیگری از مهم ترین اخبار البرز در هفته ای که گذشت، گرامیداشت  رویدادهای مربوط به بزرگ ترین جشن انقلاب اسلامی است که در ادامه این گزارش به برخی از این رویدادها خواهیم پرداخت.

زنگ انقلاب در مدارس البرز طنین انداز شد، همزمان با سراسر کشور و همزمان با سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن و آغاز دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب در مدارس استان البرز طنین انداز شد.

که البته آیین زنگ انقلاب امسال نیز با توجه به تداوم  شیوع ویروس کرونا  به صورت حضوری و زنده در بستر شبکه شاد مدارس البرز نیز اجرا شد.

استقلال ایران وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها است حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رسولی  معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در نشست خبری با حضور خبرنگارا ن به مناسبت فرارسیدن دهه فجر  گفت : استقلال ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، وجه تمایز این انقلاب با سایر انقلاب ها در جهان است.

همچنین به همین مناسبتی نشستی با حضور سردار غلامرضا سلیمانی  رییس سازمان بسیج مستضعفان  در جمع مسوولان سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز برگزار شد که وی در این نشست عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران موهبتی الهی است و شکرانه این موهبت الهی این است که آرمان های آن را تبیین کنیم.

در کنار برگزاری نشست هایی با هدف تبیین آرمان و ارزش های دوران دفاع مقدس، بهره برداری از پروژه هایی در بخش های مختلف از دیگر برنامه هایی است که به همین مناسبت در استان البرز در حال اجرا است.

این در حالی است که به گفته مجتبی عبداللهی استاندار البرز  ۲۹۹ پروژه عمرانی، تولیدی ، فرهنگی ، آموزشی و خدماتی با اعتباری بیش از ۹ هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی حدود ۲هزار نفر در دهه مبارک فجر امسال در این استان  به بهره برداری می رسد.

 از دیگر اخباری که البته پیش از این نیز به آن پرداخته شده بود و در هفته ای که گذشت شاهد صدور کیفر خواست برای متهمان آن بودیم،صدور کیفر خواست برای پرونده قبرخواری در نظرآباد بود که روح الله احمدی رییس دادگستری شهرستان نظرآباد استان البرز با اشاره به رسیدگی به پرونده موسوم به قبرخواری در این شهرستان عنوان کرد رسیدگی به این پرونده با عنوان اتهامی اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری، انتقال مال متعلق به غیر و تضییع بیت المال آغاز شده است.

سالانه حدود ۶۰ هزار مورد عقرب زدگی در کشور رخ می دهد این مطلبی است که به نقل از بهزاد امیری رییس اداره بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان شده بود.

وی در آیین گشایش مرکز پایلوت زیست بوم تکثیر و نگهداری مارهای سمی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد افزود: میانگین موارد آمار مارگزیدگی در کشور  نیز حدود ۶ هزار مورد در سال  است که عقرب زدگی حدود ۱۰ برابر مارگزیدگی در سال گزارش می شود.

سردار سرتیپ محسن کاظمینی  قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی در این نشست با اشاره به اهمیت فناوری نوین در بخش های مختلف گفت : امروز کشاورزی دانش بنیان به عنوان یک گام بلند می تواند امنیت غذایی کشور را ارتقا بخشد.

وی اضافه کرد: کشاورزی دانش بنیان با سرعت فراوان در مدت زمان کوتاه تحول آفرین خواهد شد  ولی اگر از این ظرفیت استفاده نشود دانش بنیان کردن کشاورزی زمانبر خواهد بود و ما از تامین نیازهای غذایی کشور عقب خواهیم ماند.

با حکم وزیر فرهنگ؛ سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز منصوب شد در هفته ای که گذشت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی سعید جابری انصاری را به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز منصوب کرد.

در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به سعید جابری انصاری ، نظر به اینکه ناصر مقدم پس از سال‌ها خدمت صادقانه به درجه بازنشستگی نائل شده‌اند، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ایشان، با عنایت به سوابق ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم با حفظ سمت به عنوان «سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز» منصوب می‌شوید.

البرز از ظرفیت لازم برای تبدیل به قطب فناوری خلاق کشور برخوردار است، پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از کارخانه در حال  تجهیز نوآوری و صنایع خلاق استان البرز با اشاره راه اندازی اولین کارخانه نوآوری صنایع خلاق کشور در آینده نزدیک در البرز گفت : این استان از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب فناوری های نوین کشور برخوردار است.

همچنین در هفته ای که گذشت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج نشستی با

یک هزار نفر از پاکبانان شهرداری کرج داشت که وی در این نشست با اشاره به زحمات و سختی کار پاکبانان گفت : امنیت شغلی این قشر در شهرداری های استان باید لحاظ شود.

تعیین تکلیف شدن یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج با توجه به غیبت  ۲ ماهه یکی از اعضای شورای از دیگر اخبار مهم هفته گذشته در البرز بود.

 در راستای تبصره ذیل ماده هفت قانون تشکیلات و وظایف قانون شوراها و شهرداران،  قانونگذار تکلیف کرده است که هریک از اعضای شورا در صورت داشتن ۲ ماه غیبت ، عضو علی البدل جایگزین آنان خواهد شد.

بر همین اساس علی ذبیحی عضو علی البدل شورای اسلامی شهر کرج  در مراسمی با حضور مسوولان فرمانداری کرج به عضویت رسمی این شورا درآمد.

نیروهای اطلاعات عملیات دفاع مقدس خالصانه در میدان ‌جهاد قدم گذاشتند، این مطلب را سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردهمایی «معجزه انقلاب، شهیدحسن باقری» که به  مناسبت گرامیداشت شهدای اطلاعات عملیات  دفاع مقدس  استان البرز به صورت ویدئوکنفرانسی حضور یافت عنوان کرده بود.

وی در این نشست گفت: نیروهای اطلاعات عملیات دفاع مقدس به دلیل اینکه خالصانه در میدان ‌جهاد قدم گذاشته بودند، خداوند تا جایی به آن‌ها کمک می‌کرد که به منطقه تسلط عالی پیدا کنند و بتوانند راهکار به بقیه نشان دهند.

از دیگر اخبار مهمی که پس از تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر پاکسازی رودخانه کرج- چالوس به آن پرداخته شد تخریب ویلا و بناهای مربوط به دستگاه ها در حاشیه این رودخانه بود که در هفته ای که گذشت  بنای متعلق به وزارت نیرو در بستر رودخانه کرج نیز تخریب شد.

حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز در حاشیه تخریب بنای متعلق به وزارت نیرو در بستر رودخانه کرج اظهار داشت:  تخریب این بنا  به دستور رییس قوه قضاییه به عنوان دومین بنا برای آغاز آزادسازی بستر رودخانه کرج تعیین شده است .

و در آخر از مهم ترین خبرها در البرز در هفته ای که گذشت به خطبه های نماز عبادی سیاسی کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان  و امام جمعه کرج برمی گردد.

وی در این خطبه ها موضوع اصلی خود را به ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص داد و  با اشاره به مجاهدت ها و فرازون شیب ها در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انتظار می رود جوانان کشور هر چه بیشتر در خصوص علل و ریشه های تحقق این انقلاب تحقیق و پژوهش انجام دهند.

حسینی همدانی اضافه کرد:امروز شاهد جنگ ادراکی از سوی دشمنان نظام اسلامی هستیم که هرچه بیشتر باید در مسیر جهاد تبیین  دستاوردهای انقلاب اسلامی گام برداشت.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد. 
این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند. 
هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند. 
این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است. 
فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …