شنبه , 8 اردیبهشت 1403

تست هوشمند متروی شهرجدید هشتگرد در مراحل پایانی است

محمد علی حاجی زاده  روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که  تست گرم طرح توسعه خط ریلی گلشهر – شهر جدید هشتگرد از سه ماه پیش آغاز شده و تست سیگنالینگ  یا هوشمند سازی ریل به تازگی در برنامه کاری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در تست هوشمند خطرات و موانع مسیر شناسایی و برطرف می شود ضمن آنکه این نوع تست مخاطرات پیش رو و پشت سر قطار را به آن اعلام می کند تا قطار در مواجهه با خطر  متوقف شود.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد  گفت: در سیستم هوشمند موانع ریلی به قطار گزارش می شود که نقش موثری در ایمنی سفر دارد.

وی بیان داشت : ۹۵ درصد طرح توسعه خط ریلی کرج – شهر جدید هشتگرد انجام شده  و تا اواخر شهریور ماه امسال سامانه هوشمند این مسیر تحویل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه می شود.

حاجی زاده افزود: به رغم  تحریم ها ، اقلام و تجهیزات مورد نیز خط ریلی کرج – شهر جدید هشتگرد خریداری و نصب شده است.

وی یادآور شد: سیستم هوشمند مسیر ریلی یا سیگنالینگ که در پایانه گلشهر کرج استقرار یافته در واقع  اتاق فرمان است و مخاطرات مسیر را به صورت خودکار به قطار اطلاع می دهد.

وی بیان داشت : برای هوشمند سازی این خط ریلی ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شرکت عمران شهرجدید هشتگرد اختصاص یافته است.

حاجی زاده گفت : با توسعه خط ریلی فاصله زمانی حرکت قطارها در مسیر کرج – شهرجدید هشتگرد از ۴۵ دقیقه به هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

وی بیان داشت : همچنین با ایمن سازی این خط ریلی سرعت قطارها از ۵۰ کیلومتر تا حداکثر ۱۴۰ کیلومتر افزایش می یابد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد اظهار داشت: انتظار می رود مسوولان مناطق شهری غرب استان البرز از جمله شهرهای نظرآباد ، شهرقدیم هشتگرد، چهارباغ و گلسار با راه اندازی خطوط اتوبوسرانی زمینه جابه جایی مسافران و استفاده ساکنان غرب استان از متروی شهرجدید هشتگرد را فراهم کنند.

وی گفت : در تلاش هستیم تا سکوی ماموت را تا پایان سال جاری راه اندازی کنیم تا جمعیت بیشتری از ساکنان غرب استان البرز از مزایای مترو بهره مند شوند.

حاجی زاده بیان داشت : با اجرای طرح توسعه متروی شهرجدید هشتگرد پیش بینی می شود روزانه ۲۵۰ هزار مسافر از خدمات این خط ریلی بهره مند شوند.

خط ریلی گلشهر – شهرجدید هشتگرد دی ماه سال ۹۸ افتتاح شد که اکنون روزانه ۱۴ قطار در این مسیر تردد دارند.

 شهر جدید هشتگرد با ۸۵ هزار نفر جمعیت برای اسکان جمعیت سرریز تهران و کرج احداث شده که با واگذاری تمام ۵۰ هزار واحد مسکن مهر و بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن ، جمعیت این شهر از ۵۰۰ هزار نفر فراتر می رود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …