شنبه , 15 اردیبهشت 1403

عضو شورای شهر : شهرداری کرج پنج هزار فقره چک وصول نشده دارد

عمار ایزدیار عصر یکشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج، اظهارداشت: بر این اساس گزارشی تا سال ۹۹  منتشر شد که  چهار هزار و ۸۲۳ فقره چک، به مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان وصول نشده بود.

وی بیان داشت: تاریخ سررسید برخی از این چک ها به سال ۷۳ برمی گردد و مبالغ بیشتر چک ها مربوط به عوارض صدور پروانه و جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ و تهاتر بوده است.

این عضو شورای شهر کرج گفت: متاسفانه برخی از مناطق شهرداری برخلاف ماده ۳۲ آیین نامه قانون شهرداری ها نسبت به صدور پایان کار و حتی مبحث حساب جهت نقل و انتقال اقدام کردند.

ایزدیار با بیان اینکه این امر باعث تضییع حقوق شهرداری و بیت المال شده است، خاطرنشان کرد: از مجموعه مدیریت شهرداری می خواهیم تعداد چک هایی که تا به امروز افزایش داشته و اکنون به  بیش از پنج هزار فقره چک رسیده  در شرایطی که در مضیقه مالی هستیم تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها در این باره مطالبه گری کردند، گفت: مبلغ چک های یاد شده باید به حساب بانک های عامل برای دریافت اوراق قطار شهری و موضوعات دیگر واریز شود.

رییس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: یکی از اقداماتی  که در اسرع وقت  مدیریت شهری می بایست انجام دهد، وصول چک هایی است که بخش عمده ای از آن در شهرداری مرکز وجود دارد.

ایزدیار با بیان اینکه شهرداری کرج می بایست  به سمت درآمد پایدار برود، تصریح کرد: سالهاست مجتمع تجاری مهرویلای کرج که مکمل پروژه عمرانی زیرگذر آیت الله هاشمی بوده به صورت نیمه کاره رها شده است.

وی بیان  داشت: با کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان این مجتمع تجاری که بیش از ۶ هزار متر مساحت تجاری دارد، قابلیت بهره برداری بوده و می توان یک درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری ایجاد کند.

وی در خصوص اراضی ۹۰ قطعه در کلاک که مساحتی حدود ۳۱ هزار و ۵۰ متر مربع دارد، خاطرنشان کرد: سال ۷۴ این زمین برای اجرای طرح فضای سبز به از سوی زمین شهری به شهرداری کرج واگذار شد.

عضو شورای شهر کرج گفت: بخشی از قطعات این زمین در محدوده استحفاظی یا حریم و فاقد کاربری مصوب و قسمتی دارای کاربری خدماتی و قسمت دیگر کاربری تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه براساس رای کمیسیون ماده ۱۲ نوعیت این املاک به صورت دایر و باغچه اعلام شده است، اظهار داشت: در آن زمان علیرغم اینکه تمام این قطعات برای شهرداری سند رسمی صادر شده اما این املاک تا کنون در اختیار شهرداری کرج قرار نگرفته است.

ایزدیار بیان داشت: متاسفانه تعدادی از این زمین ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی تصرف شده و طی سال های گذشته و تاکنون با استفاده از خلا مدیریتی منسجم اقدام اساسی در جهت دخل و تصرف این زمین ها  صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه افرادی این زمین ها را تصرف کردند و گل فروشی و مصالح فروشی دایر کردند، تصریح کرد: شهرداری در چند نوبت اقدام حقوقی دراین باره انجام داده، اما تا کنون جهت رفع تصرف آن اقدام جدی نشده است.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه این اراضی جزءاموال شهرداری و متعلق به حقوق بیت المال است، گفت: حفظ صیانت از بیت المال وظیفه شرعی و قانونی همه ما است و باید رفع تصرف و در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …