یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

وزیر جهاد کشاورزی: رازی از بازوان قدرتمند وزارت جهاد کشاورزی است

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر جواد ساداتی نژاد روز یکشنبه در نشست مشترک با رییس و معاونان موسسه رازی که با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، افزود: تشخیص به موقع و انجام وظیفه و رسالت رازی در کنار تیم خوب که منجر به تولید واکسن رازی کووپارس شد، نشان دهنده ظرفیت علمی، رشد و بالندگی بی نظیر در کشور است.
وی با بیان اینکه در حوزه تامین مالی و بروکراسی ضعف هایی وجود داشت که سبب تاخیر در تولید واکسن رازی کووپارس شد، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی مناسب برای آینده از چنین موارد دست و پاگیری جلوگیری کنیم. 
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه معتقدم رازی موسسه بسیار خوب علمی در تراز جهانی است، خاطرنشان کرد: وجود این موسسه برای ما و برای هر ایرانی پرافتخار است که تا این حد می تواند در تامین سلامت جامعه مفید و مثمر ثمر باشد. 
وی با تاکید بر اینکه موسسه رازی نیاز به اثبات امروزی ندارد و با ۱۰۰ سال قدمت شناخته شده در حوزه بین الملل و جهانی است، گفت: هر ایرانی از ایمنی و سپر موسسه رازی بهره برده است.
ساداتی نژاد ضمن ابراز امیدواری و تشکر از دست اندرکارانی که در اجرای این اقدام ارزشمند و تاریخی دخیل بودند، تصریح کرد: اینکه علی رغم تمام سختی ها و تاخیرها کشور تجهیز شد و با تجربه کسب شده، اکنون آماده هر اقدام و عملیاتی هستید، موضوع بسیار مهمی است که سبب می شود در اتفاقات آینده به طور قطع جزو اولین هایی باشیم که برای رفع موارد اینچنینی اقدام کنیم.
وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را در زمینه ارتقا و نیز حمایت های علمی و مالی به کار خواهد بست تا این موسسه بتواند با قوت و قدرت بیشتر پیش رود.

وی با تاکید بر اینکه رازی یکی از بازوان قدرتمند وزارت جهاد کشاورزی است، اشاره کرد: اگر معتقدیم که ایران ظرفیت اقتدار غذایی در جنوب غرب آسیا را دارد، یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند آن حوزه واکسن ها و فعالیت موسسه رازی است؛ خدا را شاکریم که این بازو کار خود را به خوبی انجام می دهد و امید است ما نیز بتوانیم وظیفه و رسالت خود را در حمایت از این مجموعه به درستی انجام دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: در این راستا امروز در هیئت دولت گزارشی از این بازدید به ریاست جمهوری ارائه خواهم کرد تا در ادامه کار مشکلات کمتری در تیم تحقیقاتی خود داشته باشید.

وی قول پیگیری دریافت مجوز تزریق اضطراری واکسن رازی کووپارس را از وزارت بهداشت داد و گفت: خود را همکار شما می دانم چراکه حوزه علمی و دانشگاهی فهم مشترکی در این کار علمی دارند و امید است این فهم مشترک به باروری بیشتر این مجموعه کمک کند و در حوزه صادرات به کشورهای منطقه نیز وارد شود.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری در تمام دنیا با شدت و ضعف متفاوت وجود دارد اما برای سرعت بخشیدن به روند کار می‌توان از شرکت های دانش بنیان و جوانان خلاق بهره گرفت تا شاهد ارزآوری به کشور نیز باشیم چراکه مجموعه رازی می تواند یکی از ظرفیت های ارزآوری خوب برای وزارت جهاد کشاورزی باشد.

روز یکشنبه با حضور وزیر جهاد کشاورزی فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج آغاز شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …