جمعه , 7 اردیبهشت 1403

کارگروه راه‌اندازی “سامانه شفافیت و مبارزه با فساد” در استانداری البرز آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   کرج، نخستین جلسه کارگروه راه‌اندازی “سامانه شفافیت و مبارزه با فساد” در استان البرز به دستور مجتبی عبداللهی، استاندار و با ریاست محمدرضا غلامی، مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری برگزار شد.

در این جلسه که با حضور پژوهشگرانی از اندیشکده سیاست‌گذاری امیرکبیر برگزار شد، مطالبی پیرامون راه‌‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند با هدف مبارزه با فساد، تعارض منافع و همچنین شفافیت عملکرد استان مطرح شد.

محمدرضا غلامی مدیرکل بازرسی استانداری البرز در این جلسه با تأکید بر گفتمان عدالت‌خواهانه دولت سیزدهم از یک سو و لزوم اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی عملکرد دولت برای جامعه از سوی دیگر بیان کرد: دفتر بازرسی استانداری البرز در دوره جدید بخش مهمی از تمرکز خود را بر این موضوع قرار داده است تا در اسرع وقت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ماشین لرنینگ و راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند گزارشگری فساد، درگاه‌هایی برای ارتباط بی واسطه با مردم و فعالان استانی در حوزه مبارزه با فساد اعم از خرد و کلان را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیر دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری با اشاره به تجربه کشورهای پیشرفته دنیا در به کارگیری شیوه‌های جدید مبارزه با فساد و به کارگیری ظرفیت‌های ملی و مردمی در این راستا بر این موضوع تأکید کرد که هر چند فساد در کشور ما به صورت سیستماتیک پیش نمی‌رود اما مبارزه با فساد می‌بایست کاملاً سیستماتیک پیش برده شود و  بررسی تجربه‌های جهانی نشان داده است که سامانه‌های گزارشگری فساد باید به گونه‌ای طراحی شود که با کاهش تعداد و دخالت عوامل انسانی درصد خطا و نفوذ در مسیر مبارزه با مفسدان را تا حداکثر ممکن کاهش دهد و به صفر برساند.

غلامی ادامه داد: موضوع عدالت، مبارزه با فساد و امیدآفرینی در جامعه در رابطه با این مسائل، وجه دومی نیز دارد و آن اینکه دولت نیز خود را ملزم به این بداند که گزارش عملکرد و فعالیت‌های خود را به صورت جزئی و شفاف اعم از قراردادها، توافق‌نامه‌ها، پروژه‌های در دست انجام را به صورت آنلاین و به روز به اطلاع مردم به عنوان ولی‌نعمتان واقعی خود برساند. چرا که شفاف سازی، در بنیان خود آورده‌هایی از جنس کاهش فساد را نیز به همراه دارد.

در پایان این جلسه سایر جزئیات مربوط به طراحی و راه‌اندازی “سامانه شفافیت عملکرد و مبارزه با فساد” با تأکید بر بهره‌گیری از تجارب و ظرفیت‌های دانشگاهی در این رابطه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …