پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

راه اندازی خانه های بهزیستی در برخی مناطق کم برخوردار البرز

«وجیهه محمدی فلاح»  روز پنجشنبه در بازدید از مراکز بهزیستی در منطقه ملک آباد البرز افزود: مسوول این خانه باید فردی توانمند باشد که به صورت داوطلبانه ضمن فراگیری آموزشهای لازم وظیفه راهبری این طرح را دارد.

وی ادامه داد:  بهزیستی پیش از این نیز دارای مراکز کاهش آسیب از جمله دی آی سی، شلتر، مراکز ترک اعتیاد ، مراکز مثبت زندگی ،پایگاههای خدمات اجتماعی و اورژانس اجتماعی بود ، که وجود این مراکز سبب شده که تا حدودی مشکلات این محلات از قبل احصا شده باشد ، به همین دلیل بسیار امیدواریم بتوانیم با ارائه راهکارهای تخصصی گامی اساسی در حل چالش ها و توانمندسازی افراد در محلات آسیب پذیر و کم برخوردار داشته باشیم.

مدیر کل بهزیستی البرز گفت: در راستای طرح توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات کشور از منطقه ملک آباد شهرستان چهارباغ و مراکز مستقر در این منطقه از جمله دی آی سی و شلتر مردان و زنان ، مرکز مثبت زندگی ، مرکز جامع درمان اعتیاد بازدید شده است.

وی یاد آورشد: همچنین طرح توانمندسازی محلات ضعیف و ناکارآمد شهری و رسیدگی به اقشار کم درآمد جامعه ، طرح تحول و توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در مناطق مختلف کشور و به طبع آن ۵۵ محله در استان البرز آغاز شده است.

محمدی فلاح افزود: برهمین اساس و با دستور استاندار  البرز قرارگاه اجتماعی استان تشکیل  و در آن شرح وظایف تمام دستگاهها مشخص شد که سه منطقه ملک آباد چهارباغ، تپه قشلاق محمدشهر کرج و سید جمال الدین نظرآباد به بهزیستی محول شد.

وی بیان داشت: مقرر شده با استفاده از امکانات و منابع دستگاههای اجرایی مانند بهزیستی،هلال احمر،کمیته امداد،فنی حرفه ای،شهرداری و همچنین استفاده از ظرفیت گروههای جهادی ، افراد داوطلب و مردم ساکن همان محله اجرا شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …