پنجشنبه , 9 فروردین 1403

آخرین وضعیت رسیدگی به “پل تاریخی دختر” در استان البرز اعلام شد

فریدون محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد دلایل  ناتمام ماندن مرمت و بازسازی پل تاریخی دختر  کرج، اظهار داشت: متاسفانه در آذرماه سال گذشته پل تاریخی دختر کرج ریزش کرد و پس از ریزش پل؛ آقای مونسان وزیر وقت میراث فرهنگی و همچنین استاندار وقت از این محل بازدید کردند.

وی ادامه داد: در بازدیدهای انجام‌شده استاندار و وزارتخانه متعهد شدند تا مبالغی را برای مرمت اختصاص دهند، وزارتخانه مبلغ تعهدی را واریز کرد و با همان مقدار عملیات مرمت شامل لایه برداری، نصب داربست و نجات بخش‌ها و سفارش مصالح ساختمانی از آذربایجان غربی آغاز شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه  برای انجام عملیات مرمت باید مطالعات مرمت انجام می‌شد، بیان کرد: که طی مدت یک ماه این کار انجام شد و کار را آغاز کردیم.

محمدی در مورد  بودجه تخصیص یافته برای مرمت این پل تاریخی، بیان کرد: متاسفانه سال گذشته شهرداری مبلغی که تصویب کرده بود را نداد و از  استان هم بودجه را به مجموعه اختصاص ندادند.

واکنش مسئولان میراث فرهنگی به گزارش تسنیم؛ مرمت اضطراری پل تاریخی “دختر” به‌زودی آغاز می‌شود

ریزش پل تاریخی “خاتون” کرج صحت ندارد/ عملیات نجات‌‌بخشی پل برای مرمت نهایی آغاز شد

این مسئول با اشاره به آغاز کار مرمت و دلایل تاخیر در آن، افزود: متاسفانه در سال گذشته به سرما خوردیم و کار نیمه تمام باقی ماند و امسال نیز استانداری مبلغی که تعهد داده بود را با کمی تغییرات به ما پرداخت.

وی تصریح کرد: وزارتخانه نیز مبلغ دیگری را به این پروژه اختصاص داد و شهرداری نیز قول مساعدت داده و در حالت کلی اعتبارات لازم برای مرمت این پروزه در  در حال جذب است.

محمدی با اشاره به  ادامه عملیات مرمت این پل تاریخی، یادآور شد:برای اتمام عملیات یک ماه فرصت نیاز داریم اما یک ماهی که در استان بارندگی نداشته باشیم و احتمالا زمان اتمام کاربه فصل گرما موکول شود.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …