یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

دومین دوره بین المللی آموزش ارزیابی اسب کاسپین در البرز برگزار شد

« محمدجواد  دهقان»  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این وبینار بیش از ۳۰ نفر از تولیدکنندگان ، متخصصان و علاقه مندان اسب کاسپین از کشورهای ایران، اسپانیا، سوئد، نروژ، فرانسه، برمودا، امریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس حضور یافتند.

وی اظهار داشت: این دوره با تدریس آتشه فیروز، مشاور انجمن بین المللی اسب کاسپین و الیزابت وبستر  ارزیاب بین المللی اسب کاسپین، توسط انجمن حفاظت از اسب کاسپین برگزار شد.

وی اظهار داشت:  انجمن بین المللی اسب کاسپین، موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، پردیس دانشگاه یزد و مجموعه فرهنگی، ورزشی و پرورش اسب پارت در برگزاری این دوره همکاری و مشارکت کردند.

وی گفت:  مدرسین دوره به صورت آنلاین به تشریح جزییات نکات فنی در خصوص نحوه ارزیابی اسب کاسپین پرداختند.

دهقان ادامه داد:  ارزیابی اسب کاسپین بخش اصلی در فرایند ثبت بین المللی اسب های کاسپین پیش بنیادی محسوب می شود.

وی به تولید کنندگان اسب کاسپین توصیه کرد که به منظور انتخاب درست مادیان و سیلمی برای تولید مثل حتما با نحوه ارزیابی تیپ اسب کاسپین مطابق با استاندارد بین المللی نژاد، آشنا باشند.

مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین ایران با بیان اینکه این کارگاه آموزشی به صورت متفاوت و با مشارکت شرکت کنندگان برگزار شد، افزود: دو نفر داوطلب از ایران و دو نفر از بین شرکت کنندگان خارجی ، نظرات و تجربیات خود در رابطه با ارزیابی اسب کاسپین را به سایر شرکت کنندگان ارائه کردند.

دهقان هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقای سطح دانش تخصصی علاقه مندان به حفاظت از این گونه در معرض انقراض عنوان کرد. 

استان البرز یکی از قطب های مهم پرورش اسب از جمله اسب کاسپین در کشور محسوب می شود.
نمایندگی انجمن حفاظت از اسب کاسپین در منطقه کردان شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …