شنبه , 15 اردیبهشت 1403

اشتغالزایی برای بیش از ۵۰ هزار نفر در البرز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: با توجه به تعیین سهمیه دستگاه های اجرایی در سال ۱۴۰۱ ، اشتغالزایی برای بیش از ۵۰ هزار نفر در این استان هدفگذاری شده است.

اشتغالزایی برای بیش از ۵۰ هزار نفر در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، عبدالله دارایی در حاشیه نشست کارگروه اشتغال که با حضور استاندار البرز برگزار شد، گفت: ایجاد ۵۰ هزار شغل در سال پیش رو، سهمیه ای است که برای دستگاه های اجرایی استان از جمله در بخش های کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ در نظر گرفته شده است.

او افزود: در سال ۱۴۰۰‌ بیش از ۷۰ درصد تعهد دستگاه های اجرایی و نهادهای استان در زمینه ایجاد اشتغال تحقق یافته و این مهم در سامانه ایجاد و اشتغال ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز نرخ کنونی بیکاری استان را ۸.۳ درصد اعلام کرد و گفت: درصدد هستیم این رقم را در سال ۱۴۰۱ تا هفت درصد کاهش دهیم.

دارایی تاکید کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی و نهاد های استان اشتغال هایی که ایجاد می شود را حتما در سامانه رصد ثبت کنند.

او با اشاره به اجرای طرح ایجاد کارگروه های مشاغل خانگی و خرد گفت: در این راستا با مجموعه های مختلف از جمله انجمن ها، نخبگان، کار آفرینان ، دانش بنیان ها و دانشگاهیان نشست هایی خواهیم داشت و دراین زمینه تیم هایی را برای طرح موضوع های مختلف ایجاد می کنیم.

دارایی پیشنهاد کرد نام گذاری میدان های شهر به نام کار آفرین ها مزین شود و شهرداری ها و فرمانداری ها در این زمینه همکاری کنند.

او در خصوص مراجعه کارگران به شهرک های صنعتی استان برای کار گفت: قرار است در این زمینه با مسوولان ذیربط نشست های برگزار شود تا زیر ساخت های لازم برای ایجاد اشتغال این قشر فراهم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز همچنین از دستگاه ها و نهاد های استان درخواست کرد برای فراهم شدن زیرساخت های ایجاد و برگزاری نمایشگاه های فصلی، دایمی و مقطعی این اداره کل را یاری دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …