شنبه , 8 اردیبهشت 1403

ماده ۶ طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار سبب ورود وکلای غیر متخصص می شود

حسین تفویضی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن انتقاد  از  حذف تعیین ظرفیت عددی کارآموزان توسط کانون ها افزود: در آینده نوک پیکان این مصوبه ، آسیب ها و مخاطرات آن  و در صورت نهایی شدن به سمت و سوی حقوق ملت، وکلا،کانون های وکلا و حتی نظام حقوقی خواهد بود. 

وی با بیان اینکه وکالت را نمی توان تحت هیچ شرایطی به عنوان یک کسب و کار با محوریت تجارت تلقی کرد خاطر نشان کرد: وکالت قبل از آنکه یک شغل و حرفه باشد، یک مسوولیت  اجتماعی و جایگاهی برای احقاق حق و اجرای عدالت بوده بنابراین تلقی وکالت در حوزه کسب و کار نادیده گرفتن جایگاه اجتماعی این نهاد است.

تفویضی گفت: به همین منظور در تلاش هستیم تا آخرین اقدامات خود را برای احقاق حقوق ملت انجام دهیم که به همین منظور در آخرین اقدام نامه ایی از طرف اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خطاب به اعضای  شورای نگهبان در حال تهیه و تنظیم است که بزودی متن این نامه منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: در این بیانیه ضمن بیان ایرادات متعدد خلاف شرع و قانون اساسی مصوبه ، از اعضای شورای نگهبان درخواست  می شود تا ضمن بررسی دقیق طرح و مشورت با اساتید حقوق بخصوص مدیران کانون های وکلا که صاحبان اصلی حق می باشند ، با رد این طرح از تبعات زیانبارآن جلوگیری کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …