یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

۱۲ پروژه ورزشی دانش آموزی نیمه کاره در البرز وجود دارد

سالار قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مدارس البرز در بخش فضا و تجهیزات ورزشی در سطح بسیار پایینی قرار دارند،خاطرنشان کرد:  این فضاهای ورزشی شامل سالن شهدای دانش آموز، شهید زمانی مراد تپه، زینبیه ، ۱۵ خرداد، متقین، شهید رضا خانی، شهید آخوندی، آزادگان، محمد امین، کشی افشار،شهید نژاد مقدم و یک  اردوگاه فرهنگی ورزشی  است که در شهرستان های  اشتهارد، ساوجبلاغ،  طالقان ، نظرآباد و نواحی یک، ۲ و سه کرج قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  بیان داشت: تکمیل این پروژه های نیمه تمام نیازمند حمایت خیرین و مسوولان کشوری و استانی است.

وی سرانه فضای ورزشی سرپوشیده برای دانش آموزان را ۶ سانتی متر مربع و روباز را سه سانتی متر مربع ذکر کرد و یادآورشد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا ماهانه حدود ۱۵۰ هزار دانش آموز و فرهنگی از فضاهای ورزشی تحت پوشش آموزش و پرورش  البرز استفاده می کردند.

قاسمی  عنوان کرد: آموزش و پرورش البرز با کمبود فضای تخصصی ورزشی از جمله سالن، زمین ورزشی مشخص و استخر روبرو است.

وی افزود: راه اندازی این فضاها شامل رشد و توسعه هر چه بیشتر فعالیت ‌های ورزشی بین دانش آموزان البرز و افزایش شادابی و نشاط بین آنان بوده و با اولویت مدارس دخترانه و بهره گیری از فضاهای بدون استفاده است.

قاسمی تاکید کرد: باید فعالیت‌های ورزشی در مدارس البرز توسعه یابد چون سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در شکل‌گیری زندگی سالم برای آنها نقش اساسی دارد و می‌تواند به ارتقای تحصیلی هم کمک کند.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …