چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

۱۳۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی در فردیس آزاد سازی شد

علیرضا بدری  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بناها   دیروز دوشنبه  با حکم قضایی و باهمکاری نیروی انتظامی و  در اجرای تبصره ۲ بند ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و کلانتری ۱۵ مشکین دشت فردیس تخریب شدند.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون مذکور  ساخت و ساز غیر مجاز در سطح شهرستان فردیس شامل ، ۸۰ مورد تفکیک و قطعه بندی غیر مجاز ، دیوارکشی غیرمجاز به تعداد ۱۵۰ مورد به طول تقریبی ۲ هزارو۷۰۰  مترمربع، بنا و انباری پنج  واحد به مساحت ۴۰۰ مترمربع، فونداسیون ۲  مورد به مساحت تقریبی ۱۶۰ متر مربع ، محوطه سازی و ایجاد راه ۲۰ مورد به مساحت تقریبی چهار هزار متر مربع وآلاچیق و سکو سه مورد به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع تخریب و جمع آوری شد.

مدیر جهاد کشاورزی فردیس افزود: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه ساخت و ساز در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون مذکور ممنوع می باشد و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی از مردم خواست از خرید املاک فاقد مجوز خودداری نموده و قبل از انجام معامله از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی فردیس استعلام نمایند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو واقع نشوند.

بدری گفت: مردم برای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

شهرستان فردیس حدود ۲ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

مشکین دشت  دارای ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …