جمعه , 14 اردیبهشت 1403

برگزاری طرح نشاط معنوی در ۱۴ بقعه متبرکه شاخص البرز

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه فرصتی برای دانش آموزان در فصل تابستان است تا ضمن استفاده از فرصت معنوی ایجاد شده در بقاع متبرکه، از کلاس های درسی که به صورت مجازی و بعضی مواقع به صورت حضوری در این بقاع برگزار می شود، استفاده کنند.

وی اظهار داشت: اجاد نشاط، تحرک، پویایی و خلاقیت در بین دانش آموزان و توانمندسازی و آموزش فنون و حرفه های مورد نیاز پسران و دختران و همچنین شناسایی و تقویت استعدادهای بالقوه دانش آموزان از جمله اهداف برگزاری این طرح تابستانه می باشد.

وی جهت دهی فکری دانش آموزان به سمت اشتغال، تولید و درآمدزایی را دیگر از اهداف این برنامه است و گفت: در این طرح که با کمک اولیای دانش آموزان و مربیانی که به صورت خودجوش و نذر وقت شرکت می کنند سعی می شود تا به نحو مطلوب اجرا شود.

مسعودی با بیان اینکه این طرح در بقاع متبرکه آغاز شده و تاکنون یک گروه از دانش آموزان به مشهد مقدس اعزام شده اند، افزود: یکی از بخش های این طرح استفاده از ظرفیت معلمان و دبیران پیرامون بقاع متبرکه برای خدمت به دانش آموزان به صورت نذر معنوی می باشد.

وی تعامل با گروه های جهادی مناطق را از دیگر محورهای طرح نشاط معنوی دانست و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ادارات تابعه سازمان فنی و حرفه ای و همچنین تعامل با سازمان بسیج سازندگی از دیگر برنامه های این طرح به شمار می رود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دستاورد و تولیدات دانش آموزان که در بازارچه های خیریه ای که در بقاع متبرکه راه اندازی می شود از دیگر برنامه های طرح نشاط معنوی می باشد.

وی گفت: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری درصدد هستیم تا با راه اندازی نمایشگاه و بازارچه های خیریه در بقاع متبرکه، دانش آموزان بتوانند تولیدات خانگی خود را در این اماکن به فروش برسانند.

مسعودی اضافه کرد: در طرح نشاط معنوی در کنار آموزش های معنوی، قرآنی، معارف اسلامی و تاریخ، آموزش های تخصصی فنی حرفه ای به دختران و پسران همچون سفره آرایی، گل آٰرایی، خیاطی و آشپزی، تغمیر لوازم برقی، تاسیسات ساختمان، نجاری، مدیریت طراحی، سیاه قلم و خوشنویسی ارایه می شود.

در استان البرز ۱۰۰ امامزاده واجب التعظیم در ۸۵ بقعه متبرکه آرمیده اند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …