جمعه , 31 فروردین 1403

بسیاری از ظرفیت ها در کرج مغفول مانده است

 غفور قاسم پور روز شنبه در جمع مدیران کرج افزود: آنچه در این سالها مغفول باقی مانده است، فقدان یک نقشه راه و اطلس جامع شهری است که در آن تمام نیازها برای نیل به توسعه متوازن احصاء شود.
وی ادامه داد: برای رسیدن به توسعه باید در بدو امر امکانات و نیازهای موجود را در مجموعه ای منسجم و یکپارچه داشت و همانند قطعات پازل توسعه، آن الزامات را کنار هم چید.
قاسم پور گفت: شاید هنوز نقشه جامعی از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی در کلانشهر کرج که یک مسیر را برای حرکت رو به جلو ترسیم کنیم؛ وجود نداشته است.
وی افزود:برخورداری از این نقشه راه می تواند مسوولان آینده را نیز برای بهترین انتخاب ها و تصمیم سازی ها هدایت کند و از بسیاری آزمون و خطاء ها که هدر رفت سرمایه ها را به دنبال خواهد داشت؛ جلوگیری کند.
قاسم پور گفت: هرچند طی سه سال اخیر در فرمانداری ویژه شهرستان کرج، شناسنامه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این شهرستان تهیه شد اما کافی نبوده  و بسیاری از پتانسیل ها در حوزه های مختلف استان و مجموعه مدیریت شهری خفته باقی ماند و بی شمار ظرفیت که هنوز دیده و شناسایی نشده است.

وی بیان داشت: ظر فیت هایی هم که شناسایی شد به هر دلیلی بکارگیری نشد و چه بسا می شد با هر یک از آنها برنامه های جدیدی برای رشد این کلانشهر رو به توسعه تهیه کرد.
معاون استاندار البرز گفت: راه توسعه را با برداشتن موانع و دست اندازها باید گشود، شناسایی گره های کور که روند حرکت به جلو را متوقف می سازد اولویتی است که باید در این اطلس جامع آنها را دید و برای برون رفت از آنها طرح و برنامه داشت.
قاسم پور افزود: در گذر این سالها رنگ فرسودگی بر چهره کلانشهر کرج نشسته است و باید طرحی نو برانداخت و کرج را آنگونه که زیبنده ساکنان یک ایران کوچک است از نو ساخت.
وی با توصیف اینکه سنگفرش های اطلس جامع کلانشهر کرج خود رنگین کمانی از الوان مختلف با ایده های نو خواهد بود، افزود: زنان، جوانان و نیروهای مستعد و نخبه، با دیدگاه ها و نقطه نظرات خود می توانند نقش راهنما را در این مسیر صعود ایفا کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …