پنجشنبه , 9 فروردین 1403

سه گروه دامپزشکی بر سلامت دام عید قربان در فردیس نظارت می کنند

محمدمهدی راهنورد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت ،امکان برپایی جایگاه های ذبح دام در شهرستان فردیس مقدور نبوده و صرفا در کشتارگاه های دام شهرستان تحت نظارت های بهداشتی دامپزشکی مجاز می باشد.

وی اظهار داشت: مردم ضمن رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی دام خود را از مراکز مجاز عرضه بهداشتی دام تهیه کنند و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری نمایند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: کشتار دام در معابر عمومی باعث آلودگی محیطی، انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، تب مالت، تب کریمه کنگو و سیاه زخم می‌شود.

راهنورد افزود:  به‌منظور پیشگیری از بیماری‌ها به‌ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ضروری است مردم گوشت حیوان ذبح شده را پیش از استفاده حداقل ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی (جگر) را به مدت ۴۸ ساعت در دمای یخچال قبل از خرد کردن و مصرف نگهداری کنند تا از سلامت کامل گوشت اطمینان حاصل کنند.

در صورت مشاهده و گزارش هرگونه مشکل و تخلف بهداشتی با شماره تلفن ۱۵۱۲ دامپزشکی استان البرز و شماره تلفن های ۳۶۶۴۰۵۱۸ و ۳۶۶۱۵۱۱۱  تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …