دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

حمام تاریخی هلجرد البرز تخریب نشده است

فریدون محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حمام  روستای هلجرد یکی از آثار تاریخی است که در فهرست آثار ملی ثبت شده و جزو معدود حمام هایی است که تعیین حریم شده است .

وی بیان داشت: در گذشته مالکیت این حمام  بخش خصوصی بوده که مالک آن را به میراث فرهنگی اهدا می کند و چند فصل کار مرمتی بر روی آن انجام شده که در سال های گذشته به دلیل نداشتن کاربری و نیروی محافظ دچار آسیب دیدگی شد.

محمدی گفت : اکنون با اهتمام اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز حدود ۹۰ درصد این اثر تاریخی  مرمت شده که ۲ فصل دیگر مرمت نیاز دارد.

وی ادامه داد: این حمام جزو بناهای تاریخی است که درصدد واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم و بخش خصوصی مرمت آن را تکمیل می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز بیان داشت: قرار است طی فرخوان عمومی ۱۲ حمام تاریخی استان  البرز با حفظ  کاربری حمام  تاریخی ایرانی به بخش  خصوصی واگذار کنیم.

محمدی با بیان اینکه استان البرز کانون حمام های تاریخی کشور است ، گفت : اکنون در تعدادی از روستاهای استان البرز مانند میر پایین طالقان،  شهرک طالقان و روستای بیلقان حمام مرمت شده تاریخی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : بیشتر حمام های تاریخی استان البرز مربوط به دوران صفویه و قاجاریه هستند.

حمام تاریخی هلجرد مربوط به دوران  قاجاریه است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …